Acum, podul în sine ar fi cât de cât în grafic, doar că pe lângă el, la drumurile de legătură, lucrurile se mișcă suficient de încet cât să nu se poată traversa curând Dunărea. Ministrul Transporturilor recunoaște problema și promite că din iunie se va lucra în regim „full”.
În iarnă, Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, atrăgea atenția că podul de la Brăila riscă să devină cel mai scump muzeu din România, pentru că nu vor fi gata și drumurile. Miercuri, într-un interviu acordat Radio România Actualități zice că situația este relativ în grafic, chit că prin câmpurile tulcene încă nu au răsărit primii metri de drum.
Recunoaște că și statul e de vină, mai ales că nu era el ministru și nici gruparea pe care o reprezintă nu era la putere, deci e ușor să recunoști:
„Din păcate, din 2018 și până acum și pe partea statului, care trebuia să realizeze niște relocări, au existat întârzieri, acum, în ultimele luni, sunt întârzieri un pic și din partea constructorului italian, care trebuie să aducă niște detalii de execuție ale proiectului.
În fine, a existat o oarecare tergiversare, noi am pus piciorul în prag și le-am cerut un termen strâns
Ultimul proiect de autorizare de construire se aduce chiar în aceste zile și vom emite în cel mai scurt timp ultima autorizare de construire, obiectivul fiind ca în luna iunie să se poată lucra full pe aceste drumuri de legătură”, a spus Drulă la RRA.
O explicație oferită de acesta este că „întotdeauna diavolul e în detalii” iar grosimea covorului asfaltic ar fi fost un motiv de dispută, fiecare centimetru în minus sau în plus însemnând bani în minus sau în plus.
„Vreau ca în momentul în care e gata podul să fie gata și drumurile”, a mai adăugat ministrul Transporturilor.
Conform Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, termenul de finalizare a proiectului este sfârșitul anului 2023. Podul rutier suspendat va avea o lungime de 1.974m și patru benzi de circulație. Cât privește drumurile de legătură, cel dintre Brăila și Jijila va avea 19,05 km de 2X2 iar cel care duce la Măcin, o lungime de 4,350km de 2×1.