Admit faptul că mă amuză oamenii de PR (Public Relations). Prin natura fișei postului, ei trebuie să fie falși. Să mintă cît mai elegant, să împacheteze un rahat într-un ambalaj cît mai frumos mirositor cu putință. E și asta o meserie, nu o poate face toată lumea. Trebuie să stăpînești cît mai bine limbajul de lemn, să te învîrți la infinit în jurul întrebării care ți-a fost adresată, iar la final să pară că l-ai lămurit total pe interlocutor.
Cum vă ziceam aici, le-am solicitat celor de la C&A un punct de vedere oficial în legătură cu faptul că deschiderea magazinului din Shopping City Galați se amînă de mai bine de trei luni, deși pe ușă scrie mare că inaugurarea va avea loc “în curînd”. După patru zile de la mail-ul pe care li l-am trimis, cei de la C&A au dat un răspuns oficial. Dar în limba engleză, ca și cum nu ar exista C&A România, citez:
“Thank you very much for your interest in C&A’s business in Romania. The opening is planned for spring 2014 and is expected to take place at the end of March 2014. As we wanted to put our focus on the Christmas trade at the existing locations, an opening in December 2013 was not possible. Having the opening in March is perfect timing for us, as by then we will already be able to present the new spring collection at the new location. With best regards from the C&A team! Christa Rain”
O traducere, două traduceri
Și acum traducerea acestui comunicat, așa cum m-a ajutat profu’ meu de engleză de la grădiniță să o fac: “Vă mulțumim cît China pentru că vă gîndiți la biznisul nostru. E adevărat că trebuia să deschidem magazinul în decembrie, de Crăciun, dar nu am mai avut bani pentru parchet. Și am zis că decît să investim într-un nou magazin care s-ar putea să nu meargă, am zis că mai bine ne focusăm atenția ca să cumpărăm becuri pentru locațiile deja existente. Dar să știți că, la sfîrșitul lui martie 2014, sigur deschidem magazinul. Este o perioadă numai bună pentru noi, mai ales că avem de gînd să prezentăm noua colecție C&A la sfîrșitul lunii, după ce vor fi trecut deja zilele de 1 Martie și 8 Martie, atunci cînd, se știe, lumea este dispusă să cheltuie bani. Numai bine, Cristina Plouă!”