V-am tot povestit despre aventurile virtuale ale centurii mici a orașului Galați (vezi aici și aici). Astăzi, vă prezentăm ceva concret. Practic, este vorba despre materialul clientului, adică al Consiliului Județean Galați, instituție care a făcut pasul birocratic final spre realizarea drumului de centură.
Este un pas mic pentru consilierii din CJ, dar un pas uriaș pentru poporul gălățean. Joi, 30 ianuarie, consilierii județeni au aprobat documentația tehnică a proiectului despre care se spune că intră direct pe primul loc în topul Billboard Hot Investiții la Galați. Mai pe românește, este cea mai importantă investiție (ca valoare și ca beneficii aduse comunității) făcută la Galați, după revoluția din 1989. Asta este, suntem altfel decât restul țării, dar ne bucurăm că se face. Iar începând de astăzi, miroase a asfalt proaspăt.
„Au fost verificate soluţiile tehnice propuse, listele de materiale, cantităţile necesare pentru implementarea proiectului şi valorile financiare pentru fiecare categorie de lucrări, iar acolo unde au existat aspecte neclare au fost solicitate clarificări sau chiar ajustări. Cea mai complexă lucrare din cadrul acestui proiect este realizarea podului hobanat. Mai avem de luat două avize, după care vom depune toate actele pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie, astfel încât luna viitoare să putem emite ordinul de începere a lucrărilor.” (Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi)
Nici măcar coronavirusul sau dinozaurii nu mai pot opri lucrarea care stă să înceapă, promit mai marii județului.
Potrivit președintelui Consiliului Județean, Costel Fotea, în cel mult patru, cinci săptămâni vor fi obținute ultimele avize și autorizații și se va da ordinul de începere a lucrării. Dacă nu-și bagă dracu coada, minunea trebuie să fie gata în 18 luni. Adunăm, scădem, mai tragem cu ochiul la reluarea meciului cu Halep și aflăm că centura va fi gata până la sfârșitul anului viitor.
Investiția de 30 de milioane de euro (fonduri europene) vine la pachet cu niște exproprieri, zeci de imobile urmând să fie rase de pe fața pământului ca să facă loc șoselei. La final, drumul va avea patru benzi, o mândrețe de pod hobanat peste râpa de la talcioc, niște sensuri giratoriu, piste pentru bicicliști și trotuare cu lumină.
CITESTE SI : Proiectul „Drumul de centură al orașului Galați” a fost lansat în mod oficial. Șoseaua va fi gata peste trei ani
„Proiectul prevede modernizarea tronsonului dintre bulevardul Brăilei şi viaductul Sidex, lărgirea părţii carosabile la patru benzi pe segmentul dintre viaductul Sidex şi bulevardul George Coşbuc şi modernizarea tronsonului dintre strada Traian/DN26 şi strada Calea Prutului/DN2B. Podul hobanat va avea o lungime de aproximativ 500 de ml (fără rampele de acces) şi o lăţime de 19 m. Acesta va avea patru benzi de circulaţie, pistă de biciclete şi trotuare. De asemenea, în cadrul proiectului vor fi reabilitate trotuarele, se va amenaja o pista pentru biciclişti pe o lungime de 6,5 km, vor fi reabilitate toate podeţele de pe traseul drumului şi va fi modernizată reţeaua de colectare a apelor pluviale. Lucrările se vor desfăşura pe o lungime de 10,45 km.” (CJ Galați)
Bonus, centura nu se va opri în „gard” deoarece Primăria Galați va reabilita, tot cu fonduri europene, bulevardul George Coșbuc, inclusiv porțiunea cuprinsă între centură și Bariera Traian.