Mergea încet, doar cu 947 de km/h, atunci cînd polițiștii ascunși în spatele copacilor de pe Coșbuc l-au văzut o fracțiune de secundă pe aparatele radar care consumă aiurea bateria la mașină. Nu, nu era un MIG 29, ci un model mult mai sofisticat, și anume MIG 51. Și nu a fost fabricat în Rusia (ex-URSS), așa cum în mod eronat ar putea crede mulți dintre cei care obișnuiesc să facă zilnic avioane din hîrtie la locul de muncă, ci în fosta Republică Cehoslovacia.
Supersonicul cu număr personalizat GL 51 MIG are etichetă de firmă: Skoda 1201. E bătrîn, e născut în anul 1963, are articulaţiile un pic slăbite şi tendoanele niţel afectate de vremurile nasoale, dar cu toate astea se arată destul de nervos la semafor, la pornirea de pe loc. O fi legendă sau nu, dar am auzit că acum două săptămîni i-a dat umilință unui BMW X6 cu nr. de Galaţi, la semaforul din Mazepa, cum urci către Direcţia de Finanţe. Acest MIG 51 aproape că s-a desprins de pe carosabil, plutind undeva la 30-40 de centimetri, înspăimîntîndu-i pe ceilalţi participanţi la trafic, vorba poliţiştilor de la Rutieră. Într-un final, MIG-ul cu număr de Galaţi a găsit un loc de parcare în Centru, cum te duci de la Nespălata către Port, unde cred că se odihneşte şi în ziua de azi, căci dacă a văzut că nu are cu cine să îşi măsoare forţele, mai bine stă liniştit la umbră, pe timp de iarnă.
Un MIG a dat peste cap radarele Poliției Rutiere Galați
-->