Interes mare la Dunărea de Jos pentru vehiculele electrice care pot fi achiziționate prin PNRR. După ce gălățenii au anunțat că sunt interesați să „electrifice” linia de autobuze dintre Galați și Vânători, brăilenii au plusat și ei pentru niște autobuze electrice între Brăila și Chiscani. Iar dacă nu se poate autobuze, ar fi bune niște tramvaie!
Așadar, Dunărea de Jos visează să devină un centru eco al transporturilor. În timp ce așteptăm noutăți despre trenul suspendat Galați-Brăila promis de autoritățile gălățene și brăilene, am început să numărăm autobuzele electrice și tramvaiele moderne. La început, le numărăm pe hârtie, de acomodare.
Așa aflăm că Primăria Galați și Primăria Vânători vor să cumpere împreună 20 de autobuze electrice și un microbuz electric. Ca să vedem viitorul între Galați și Vânători este nevoie de bani din Planul Național de Redresare și Reziliență, iar primăriile au depus deja proiectele.
Numărăm și la Brăila. Acolo au fost depuse două proiecte care-l au pe „sau” între ele. Primăriile Brăila și Chiscani vor 23 de autobuze electrice sau 7 tramvaie moderne, cam cât îl lasă inimă pe boierul de la PNRR.
Problema este că numărul autobuzelor și tramvaielor care pot fi achiziționate în plan național este limitat. Se merge pe principiul primul venit, primul servit. Astfel, vom afla ce primării din țară au netul cel mai bun. În total, prin acest program, în România pot fi achiziționate 200 de autobuze și 50 de tramvaie.