Până să devină obiectiv de transport, podul de la Brăila se dovedește un bun obiectiv de turism politic, unde vii, te tragi în poze și mai prinzi puțin capital de simpatie. Față de predecesorii politicieni, premierul Nicolae Ciucă a venit cu o viziune nouă, chiar ciudată, vorbind de întârzieri pe care doar el le cunoaște.
„Am discutat toate elementele de detaliu și data de finalizare. Este evident că, deși ne aflăm în întârziere, proiectul trebuia predat anul trecut, în decembrie, avem garanții în acest moment de la constructor și beneficiarcă se vor întreprinde toate demersurile și se vor executa lucrările astfel încât în luna decembrie, anul acesta, podul să poată fi dat în circulație”, a anunțat premierul, care s-a arătat mulțumit de faptul că inginerii și angajații români obțin experiență pe acest tip de lucrare.
Problema este că e prima dată când se vorbește de o întârziere în execuția podului. O simplă verificare demonstrează că lucrurile nu doar că nu sunt cu un an în devans dar, în cazul finalizării în acest an, sunt mult în avans.
Conform datelor publicate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., în calitate de beneficiar, contractul de finanțare a fost semnat în data de 29.05.2019. Data de începere a proiectului a fost 27.04.2015 iar cea preconizată a se finaliza: 31.12.2023. Cum ar spune o simplă citire a calendarului, dacă anul ăsta se circulă pe pod, e mai devreme mult față de situația contractuală, nicidecum mai târziu.