La șapte ani de când a intrat în insolvență, compania Vega 93 e tot mai subțirică și speră să prindă niște contracte de infrastructură finanțate de stat, pentru a supraviețui.
Dacă la momentul intrării în insolvență, în toamna lui 2014, număra aproape o mie de angajați, numărul lor s-a subțiat constant spre 644 (în 2016), 325 (în 2019) și 275 (în 2020), pentru a ajunge anul trecut la un număr mediu de doar 70 de salariaţi.
Pe hârtie, profitul a mai curs, 2020 fiind înregistrat un plus contabil de 12 milioane lei la o cifră de afaceri de 60 milioane lei. Hârtia nu reflectă însă faptul că, în mulți ani, o parte din bani au venit din scoaterea bunurilor proprii la vânzare de către lichidatorul CITR Filiala Galaţi SPRL.
Anul trecut pe vremea asta, de exemplu erau scoase la vânzare, printre altele, mobilierul firmei, trei terenuri din strada Nordului, trei Mercedes Benz, Autoutilitara Iveco, Semiremorca Krone, Autocisterna, Iveco Daily plus alte 20 de utilaje (Iveco Tracker, Autodube Ieveco, Dacia Logan, Cilindru, bulldozer pe senile, buldoexcavator etc).
În acest context, viitorul pare destul de decolorat. Pentru a fi scos din zona gri, administratorul special mizează pe ceva lucrări de infrastructură la care să participe și Vega 93.
Cea mai mare temere este reprezentată de blocarea investiţiilor în domeniul infrastructurii la nivel naţional ca urmare a creşterii galopante a preţurilor materialelor de construcţii, ale energiei şi ale carburanţilor. O dorinţă a noastră este menţinerea pe piaţa de profil a companiilor importante din domeniul construcţiilor. (a declarat pentru Ziarul Financiar Doru Chiper, administrator special din partea CITR pentru Vega 93.