Tocmai când drumul transregio Galaţi – Brăila – Călăraşi părea se vede la orizont, la minister s-a cam lăsat ceață. Concret, ministrul Sorin Grindeanu susţine ideea descentralizării unor proiecte de infrastructură rutieră, cum ar fi drumuri de tip transregio sau centuri ocolitoare ale unor oraşe. Exemplu dat de reprezentantul guvernului lovește direct în bătătura noastră.
„S-au făcut paşi importanţi în asocierea Consiliilor Judeţene Galaţi, Brăila, Ialomiţa şi Călăraşi pentru drumul transregio de la Galaţi-Brăila la Călăraşi. În perioada următoare, lucrări de acest tip plus lucrări pentru variantele ocolitoare vreau ca Ministerul Transporturilor şi anume CNAIR-ul să le descentralizeze, să le dea către autorităţile locale”, a declarat marți Grindeanu.
Din punctul său de vedere, explicația este simplă. În acest moment Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) are în gestiune prea multe proiecte şi, din păcate, este sufocat de toate aceste proiecte. Și atunci acest proces de descentralizare este unul pe care îl voi urmări şi îl vom face”, a declarat Sorin Grindeanu, marţi, într-o conferinţă de presă susţinută la Călăraşi.
Acesta a menţionat că „s-au făcut paşi importanţi” în aşa fel încât asocierea dintre cele patru judeţe să preia în gestiune ceea ce înseamnă acest proiect.
CNAIR a semnat în august 2020 contractul de finanțare pentru „Drum TransRegio (TR ISTER) Brăila – Slobozia –Călărași – Chiciu” în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare.
De atunci s-a așternut liniștea peste proiect și ar fi continuat și astăzi, dacă nu o tulbura ministrul.