Fix un logo, un fel de frunză a Elenei Udrea, e ceea ce lipsea Galațiului pentru a atrage investitorii!
Ok, putem înghiți această gălușcă ordinară, chit că ea va costa 25.000 de euro (cu tot cu site-ul primăriei), dar întrebarea legitimă la care Primăria Galați trebuie să răspundă este de ce nu a organizat un concurs de idei pentru desemnarea viitorului logo al Galațiului, după modelul Bucureștiului.
Adică tu, primărie, organizezi un concurs de creație, dar limitezi accesul creativilor ca să participe la concurs?
Primăria Galați a anunțat că este dispusă să dea 25.000 de euro pentru un nou logo al Galațiului, dar licitația va fi prin atribuire directă unei anumite firme (SRL), pe criteriul „prețul cel mai mic”, prețul de pornire (în jos) urmînd să fie de 113.000 de lei, fără TVA.
Prin urmare, cîțiva indivizi din firma care va cîștiga licitația vor stabili viitorul logo al Galațiului.
Poate că indivizii din această firmă vor prezenta 10-12 variante de logo, să fie sănătoși. Însă, „operele” lor nu se vor confrunta cu ale altor concurenți înscriși în concurs, deci nu putem vorbi despre o reală departajare.
Primăria a ucis din fașă concurența pentru realizarea unui nou logo al Galațiului
În plus, cine anume din Primăria Galați va stabili care dintre variantele de logo prezentate de firma cîștigătoare a licitației va fi preferată în final: primarul Ionuț Pucheanu sau vreun funcționar-șef din primărie, adică oameni care nu au absolut nici o treabă cu creația?
Pentru logo-ul Bucureștiului s-a organizat un concurs, s-au primit zeci de lucrări și un juriu format din specialiști (advertiseri, copy-righteri etc) a decis cine anume a fost mai inspirat.
La Galați, primăria a decis să dea „lucrarea cu logo” unei firme (care o fi aceasta, vom afla), ca și cum ar fi scos la licitație zugrăvirea unei clădiri.
Primăria a precizat că „lucrarea cu logo” va fi atribuită unei firme care va prezenta cel mai mic preț sub 113.000 de lei, iar acum așteaptă ca niște băieți să dea cu trafaletul în toate direcțiile pînă va ieși un logo.
Că în final va ieși o porcărie, atîta timp cît nu s-a organizat un concurs de creație pe bune, asta putem presupune cu toții. Grav este însă că Galațiul va rămîne pe vecie cu porcăria respectivă pe post de logo al orașului.