Există de mult timp în Galați un hipermarket în care toți clienții care intră spun da. Afirmația este pe buzele tuturor celor care știu să citească, indiferent dacă sunt clienți vechi sau noi. Ei spun da la intrare deși magazinul nu este o anexă de la starea civilă și nici nu oferă ceva gratuit. Cei care trec prin ușile magazinului se proptesc într-un material publicitar care sună fix așa: „încă mai crezi că Galațiul nu mai are de oferit nimic, mai gîndește-te”.
Culmea, oamenii care intră în magazin spun da chiar dacă din textul spînzurat pe hol aproape lipsește semnul întrebării. Oricum, replica la asemenea aberație este la mintea cocoșului: da, da, da, sigur că da, cu certitudine, cu siguranță, indubitabil, neîndoios, fără dar și poate, Galațiul nu mai are nimic de oferit. Nici acum, nici peste un an și, probabil, nici peste o mie de ani. L-au distrus, jecmănit, omorît, călcat în picioare, terfelit și umilit politicienii, administratorii, șmecherii, penalii, turnătorii, dinozaurii, hienele care i-au tras sforile în ultimii 70 de ani. Dacă nenorociții de comuniști sunt oale și ulcele, bande întregi de contemporani încă mai caută prin ruine.
Totuși este curios faptul că în anul de grație 2016 cineva propune astfel de sloganuri. Încercăm să înțelegem ce rol are cearșaful publicitar. Poate în spatele mesajului se găsește un grup de stand up comedy din Brăila. Poate are scopul de a-i enerva pe oamenii, care, ulterior, vor practica terapia prin cumpărături. Poate comerciantul din vecinătate vrea să-și schimbe geamul tip vitrină. Poate este doar o simplă tîmpenie.
PS. Deoarece nu vrem să ridicăm semne de întrebare: Da, semnul întrebării există în textul materialului publicitar dar este foarte transparent și poate trece neobservat.
Advertising de Covurlui: un hipermarket din Galați își enervează clienții chiar de la intrare
-->