Se anunță schimbări mari în transportul local de persoane. Din luna mai expiră licențele transportatorilor privați, iar Primăria a anunțat că are de gînd să întărească poziția societății Transurb. Este un lucru normal și se întîmplă din Kabul pînă în New York, unde adminstrațiile își protejează propriile entități, dacă vorbim de transporturi sau de orice alt serviciu public. Revenind la Galați, ideea de bază a noii strategii este „fără microbuze private pe traseele principale din oraș”. Astfel, potrivit directorului Transurb, Genica Totolici, traseele principale vor fi acoperite în exclusivitate de Transurb, iar cele secundare de maxi taxi. De exemplu, pe traseele 102 şi 104 vor circula numai troleibuzele Transurb, în timp ce microbuzele private vor merge doar pe liniile secundare, prin cartiere. De fapt, intenția autorităților este să scoată de pe Domnească și Brăilei, bulevardele principale ale orașului, mașinile de tip maxi-taxi care sufocă traficul la orele de vîrf.
Mai precis, traseele principale vor fi pe Oţelarilor, Dunărea, Siderurgiştilor, Silozului, Frunzei, Gh.Asachi, Brăilei şi Prelungirea Brăilei, Domnească, Basarabiei și Traian. Asta deoarece conform Legii 92, trasee principale înseamnă acele artere de circulaţie unde sunt călători cei mai mulţi și străzile cele mai largi. Trasee secundare sunt, în general, cele care merg prin cartiere, pe rute scurte, deci nu cum au fost pînă în prezent, cînd microbuzele o luau pe scurtătură pentru a ajunge înapoi pe bulevard.
Conducerea Transurb are și o strategie pe termen mediu și lung în ceea ce privește transportul public. Despre asta și despre modul în care se schimbă lucrurile din primăvară vă vom povesti săptămîna viitoare.
Plimbați-vă cît mai puteți cu maxi taxi. În curînd va fi o amintire
-->