Dacă nu se construiește, măcar se scumpește este principiul după care nu se întâmplă nimic decât pe hârtie în cazul danelor Ro-Ro din Port Bazinul Nou. Din ianuarie, de când a fost pus în dezbatere publică, proiectul a reușit performanța să-și adauge aproape 60 de milioane de lei la costuri și cam atât.
La începutul anului, Guvernul lansa în dezbatere publică Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții “Amenajare dane RO-RO – Port Bazinul Nou Galați”.
Este vorba de investiții în zona aferentă danelor 39, 40 și 41 din incinta Portului Bazinul Nou Galați, beneficiar fiind Compania Națională «Administrația Porturilor Dunării Maritime» – S.A. Galați.
Estimarea valorii de atunci, de 115,1 milioane de lei, este total contrazisă de documentul aflat astăzi în ședința de Guvern HGANEXA-2.pdf (gov.ro): 173,8 milioane de lei. Este vorba de aceeași zonă aferentă danelor 39, 40 și 41 din incinta Portului Bazinul Nou Galați, doar că banii sunt alții.
Până vom afla argumentele (previzibile) ale autorității, că a crescut prețul materialelor de construcții, că războiul din Ucraina, că embargoul din Rusia, că carburantul, să sperăm că va fi doar ultima rundă de scumpiri și prima către construcția propriu-zisă.