27.04, ora 19.00 – FAT PIG de Neil LaBute. Regia artistică – Laura MOLDOVAN. scenografia – Ioan BOCOȘ
“FAT PIG ” de Neil LaBute, este o comedie amară despre subiecte inconfortabile, despre cât curaj avem să fim noi înșine, despre lașitatea în fața unei societăți crude care, aparent, tinde spre perfecțiune dar în realitate pune foarte multă presiune asupra noastră. Această perfecțiune ajunge să o simulăm afișând FORME stabilite de societate ca fiind imaginea perfecțiunii, dar care ajunge doar la formă pentru că fondul se pierde în această uniformizare. “Fat Pig” este povestea unui tânăr corporatist care se îndrăgostește de o simpatică bibliotecară supraponderală, doar că prietenii și colegii de la firmă reacționează puternic la aflarea veștii despre relația “nepotrivită” a tânărului. Lumea “perfectă” a corporatiștilor versus lumea jovială și optimistă a lui Helen. Societatea are reguli în care forma contează, judecata se face la suprafață, iar fondul este trecut cu vederea. Textul lui LaBute este foarte puternic, scris aparent ușurel, cu replica directă, simplă, vie, plină de umor, dar de o profunzime aparte. Este exact așa cum este mesajul acestui text, aparent o poveste simplă de dragoste, când comică, când tragică, în profunzime o dramă a societății moderne în care generației tinere îi sunt inoculate forme perfecte după care trebuie să-și clădească existența.O adevărată radiografie a mentalităților contemporane. LaBute declară că se regăsește în Fat Pig, că textul lui povestește despre slăbiciunile omenești și despre dificultatea multor oameni de a le face față de a trăi cu ele sau de a le depăși pentru ceva în care cred. Teatrul are puterea să scormonească în interiorul nostru și să scoată la iveală gânduri, reacții, emoții nebănuite. Asta sperăm și noi să facă povestea lui Tom și Helen.
Premii obținute:
– Ciprian BRAȘOVEANU, Premiul pentru cel mai bun actor în cadrul Festivalului Internațional al Teatrelor de Studio – Pitești, 2017
– Ioan BOCOȘ, Premiul pentru cea mai bună scenografie în cadrul Festivalului Internațional al Teatrelor de Studio – Pitești, 2017
Durata spectacolului – 1 h 45 min. Spectacolul are loc la Sala Studio.
27.04, ora 19.00 – OMUL CARE-A VĂZUT MOARTEA de Victor Eftimiu (Reprezentație a Teatrului “George Bacovia” Bacău)
„Sunt omul care a văzut moartea, şi-am cunoscut preţul vieţii. Voi nu ştiţi cât de frumoasă este viaţa! O risipiţi în nimicuri, treceţi pe lângă ea, o otrăviţi cu prejudecăţi, cu ambiţii neroade, umblaţi după bani, după situaţii, vă pândiţi unii pe alţii şi vă făuriţi singuri chili de temniţă… Am vrut să vă aduc ceva din vântul depărtărilor, descătuşarea. Nu m-aţi înţeles. Lăsaţi-mă să plec: mă cheamă viaţa… libertatea…”
Distribuţie: Zăncescu Florin, Matei Bogdan, Viorel Baltag, Găzdaru Florina, Ștefan Alexiu, Vrânceanu Daniela, Alina Simionescu
Muzica: Ciprian Emil Manta
Regia artistică, scenografia & adaptarea scenică: Gheorghe Balint
Spectacolul are loc la Sala Mare.
28.04, ora 19.00 – ECOURI
Un spectacol de dans contemporan inspirat de puterea timpului cald și frenetic al copilariei, și cea a timpului rece și angoasant al sfarșitului. Exuberanța începutului și amorțeala respirației finale.
“Ecouri. Un studiu despre impuls” este un spectacol senzorial, un documentar al emoțiilor extreme, transpuse într-un limbaj corporal trust. Spectacolul adună amintiri ce refac un arc al inocenței pierdute, o rememorare a celor mai intense trăiri și emotții.
Distribuție: Viorica Bulgac, Nicoleta Miron, Daniela Năpârlică, Valeria Taban Laura Tulac, Edgar Bunea Theodor , Cretțu Sergiu Făinărea, Aurelian Gheorghe Laurențiu Lungu, Paul Nedelcuță
Spectacol de teatru-dans al Anului Ill Actorie, Clasa: Lector. univ. dr. Florin Toma, Asistent univ. dr. Radu-Andrei Horghidan
Concept și coregrafie: Asistent univ.drd. Elena Anghel
Durata spectacolului – 55 min. Spectacolul are loc la Sala Studio.
29.04, ora 19.00 – DOMNIȘOARA NASTASIA de G.M.Zamfirescu. Regia artistică – Radu NICHIFOR. Scenografia – Sorana ȚOPA
Domnişoara Nastasia, de G.M. Zamfirescu, este o comedie tragică în trei acte a cărei primă ediţie a fost publicată fragmentar în „Universul literar”, nr. 20 (16 mai) 1926 şi integral în „SADR. Publicaţie de Teatru Românesc”, nr. 3 (1928); retipărită în volumul de Teatru, 1957.
Declarată ca antipitorească („prin periferie, autorul nu înţelege brâu roşu şi floare la ureche”), această comedie tragică se voia o reconstituire a „caracterului esenţial al locului”, a specificului unei „atmosfere ce nu trebuie privită, ci simţită”, astfel încât până şi cântecele cu subiect din viaţa periferiei, în notă distinctă faţă de întrebuinţarea lor scenică obişnuită, fac parte aici din „plastica psihologică a lumii în care se petrece acţiunea”. În spiritul concepţiei autorului despre „decorul ideal” – acela care „va stabili caracterul simbolic al atmosferei şi va reuşi să stimuleze imaginaţia spectatorului, inspirându-i sentimentele sau sentimentul generator al piesei” – elementele acestuia deschid, alături de celelalte mijloace de expresie plastică (jocul, mimica, ritmul, zgomotul şi tăcerile) o perspectivă vizuală asupra stilului epocii înfăţişate.
Aşadar, ideea generală a operei este puterea transfiguratoare a dragostei, forţa ei de a produce puternice metamorfoze sufleteşti.
DISTRIBUȚIE
Flavia Călin ( Nastasia ), Gabriel Constantinescu ( Ion Sorcovă ), Răzvan Clopoţel/Ștefan Forir ( Vulpaşin ), Ciprian Braşoveanu ( Luca ), Svetlana Friptu ( Vecina ), Carmen Albu ( Paraschiva ), Elena Ghinea ( Niculina ), Vlad Volf ( Ionel ), Rareş Bâtcă ( Luca Lacrimă ), Lică Dănilă ( Cârciumarul ), Petrică Păpuşă ( Omul Necăjit ), Aureliu Bâtcă ( Haimanaua ), Vlad Vasiliu ( Cerşetorul ), Dan Căpăţână ( Orbul ), Ionuţ Moldoveanu ( Pacoste ), Ana Maria Ciucanu ( Gazda ), Vlad Ajder ( Pascu ), Ionuţ Donose, Paul Cimpoieşu, Valentin Dumitru, Aurelian Mihalache, Laurenţiu Buzilă
Durata spectacolului – 2 h 30 min (cu pauză). Spectacolul are loc la Sala Mare.
(P)