O veste a învolburat apele poluate ale fluviului Dunărea. Cică luni, 15 ianuarie, s-a semnat contractul privind realizarea podului de la Brăila. De o parte și de alta a pixului s-au aflat reprezentanții Guvernului și cei ai companiilor din Japonia și Italia care au cîștigat licitația organizată de statul român. Părțile au semnat documentele în condițiile în care celelalte companii care au pierdut licitația nu au contestat procedura în instanță.
După semnarea contractului se va trece la proiectare și se va deschide șantier pe malul Dunării. Sau nu, pentru că încă nu sunt bani pentru minunea de infrastructură. De fapt, podul de la Brăila a fost prins cu pantalonii în vine. În bugetul pe anul acesta, nu au fost prevăzute decît fondurile pentru protocol, mape și pixuri. Noi ne-am uitat peste cifre și am aflat că din suma promisă pentru anul acesta de 300 de milioane lei, în bugetul de stat pe 2018 nu apar decît 23,8 milioane de lei. Autoritățile ne spun să nu ne îngrijorăm: cică restul banilor (vreo 2,4 miliarde lei pentru tot proiectul) va veni dintr-un credit angajament de la buget. Păi de ce nu au spus așa de la început, ca să nu ne mai îngrijorăm!
Pe hîrtie arată bine, prea ca la țară!
Am răsfoit prin arhivă ca să vedem cum va arăta podul de la Brăila. Pe scurt, va fi lung, lat, înalt și va lega județele Brăila și Tulcea.
Lungimea totală a podului va fi de 1.974,30 metri la care se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Lăţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,7 metri. Calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,80 m, fiecare.
Tot din documente, am aflat că proiectul de investiţie, cu o lungime totală de 23,413 km, cuprinde podul propriu-zis dar și proiectarea și execuţia drumului principal Brăila-Jijila şi ale drumului de legătură cu DN22, Smîrdan-Măcin. Autoritățile vor ca podul să fie gata în 2023. Și noi vrem!