Liniște totală pe șantierul Drumului Expres Galați-Brăila. Nu e sărbătoare, ci birocrație. Constructorul a fost nevoit să intre în pauză deoarece statul nu a reușit să finalizeze documentele privind mutarea rețelelor electrice de pe traseu și pentru defrișarea pădurii de pe malul Siretului.
Drumul Expres Galați-Brăila este realizat parțial după ce constructorul a tras de utilaje, inclusiv noaptea, ca să termine treaba înainte de termen.
În prima parte a anului s-a realizat fundația pe o lungime de aproximativ 9 kilometri și acum se chinuie cu procedură de obținere a avizelor de mediu pentru a începe lucrările la podul peste Siret și la pasajul peste triajul Barboși.
De altfel, încurcătura a fost prevăzută încă din primăvară de membrii Asociației Pro Infrastructură.
Deoarece statul nu a început procedurile privind mutarea rețelelor electrice de pe traseu și nici pentru defrișarea pădurii de pe malul Siretului, eforturile constructorului sunt inutile, au spus atunci specialiștii. Și au avut dreptate!
„Este simplu: puneți minimum 18 luni de execuție din momentul în care autoritățile finalizează birocrația și eliberează terenul constructorului în sectorul neautorizat dinspre Galați. Acolo trebuie făcută o structură-mamut mai lungă de 1,6 km care include viaducte peste complexul feroviar și digul de protecție, dar mai ales un pod hobanat peste Râul Siret cu o deschidere centrală de 130 de metri și două secundare de câte 80 m.” (Asociația Pro Infrastructură, FB)
Încurcături au mai fost și cu exproprierile. Guvernul s-a scobit prin buzunare și a alocat suma de 3,24 milioane lei. Banii vor fi folosiți pentru plata despăgubirilor aferente unui număr de 248 de imobile.
Concluzia este că drumul va fi gata, doar că nu știm când!
CNAIR: se lucrează pe șantierul Drumul Expres dintre Brăila și Galați