Elevii ar putea afla, în scurt timp, la ce e bună politica: să le spună cum să se îmbrace, pentru a nu mai fi stresați de subiect.
Propunerea vine din partea lui Lilian Scripnic (știu că n-ați auzit de el, dar e deputat AUR de Galați) și George Simion (știu că ați auzit de el, dar nu mai e membru al grupurilor „Honor et Patria” și „Uniți sub Tricolor”, principalele galerii care sprijină echipa națională a României).
Așadar, cei doi au ajuns în Parlament și au depus propunerea vestimentară respectivă, deși în expunerea de motive recunosc faptul că nu există niciun studiu în România care să prezinte avantajele sau dezavantajele unui asemenea demers. Aduc însă drept argument tradiția din secolul trecut, câteva studii realizate în Statele Unite ale Americii și o serie de considerente personale.
„Purtarea uniformei elimină stresul copiilor (dar și al părinților) de a decide zilnic cu ce să se îmbrace, precum și a tentației de a purta la școală o vestimentație excentrică, din tendința specifică vârstei de a epata în față colegilor sau de a se impune în fața acestora.
Un avantaj economic real pentru părinți îl constituie faptul că cheltuielile legate de procurarea uniformei școlare au loc, de regulă, o dată pe an, astfel că părinții nu vor mai fi nevoiți să reînnoiască frecvent garderoba de școală a copiilor.
Statistic, în unitățile de învățământ în care se poartă uniformă școlară, elevii sunt „mai disciplinați, mai atenți, ascultă mai bine, nivelul de zgomot e mai mic, iar timpul irosit la începutul fiecărei ore, înainte de începerea predării, este redus”.
Purtarea constantă a uniformei la școală contribuie semnificativ la identificarea „intrușilor” care ar putea pătrunde în incintă, altminteri, neobservați”, argumentează inițiatorii de la AUR.
O discuție pe marginea acestui subiect a avut loc și în luna august, protagonist fiind fostul ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu.
„Sunt peste 17.000 de școli în România, condițiile diferă foarte mult de la o școală la alta. M-aș bucura să existe acest sistem în care elevii să considere școala un mediu prietenos, școala să fie un loc în care ei merg cu plăcere, un loc în care ei sunt mândri. Dacă sunt mândri de școală vor fi mândri să poarte și însemnele acelei școli. Este însă un lucru care trebuie abordat diferențiat de la o școală la alta”, spunea atunci ministrul, la Antena 3.
Ulterior, Cîmpeanu a explicat că nu a pus problema unei uniforme obligatorii ci a vorbit doar de însemnele școlii.
„Însemnele școlii pot fi o cravata la băieți și o eșarfa la fete, poate fi o șapcă… Nu am vorbit de obligativitate! Am spus ca tema trebuie sa fie privită diferențiat, de la o școala la alta!”, a explicat Cîmpeanu pentru edupedu.ro.