De ziua ei, Dunărea a primit un cadou frumos din partea mediului universitar și a celor care au datoria să o administreze. Nu vorbim doar de puțină atenție, ci de un protocol de colaborare menit să școlească dar și să păstreze fonduri guvernamentale ori europene la nivel local.
Astfel, reprezentanții Universității „Dunărea de Jos” din Galați au semnat astăzi un Memorandum cu Administrația Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galați prin care își propun dezvoltarea parteneriatului dintre mediul academic și cel socio-economic sau tehnologic pentru dezvoltarea și valorificarea, cel puțin regională, a potențialului de cercetare, dezvoltare și inovare și transfer de know-how.
”Încercăm să identificăm domeniile unde putem să avem experiența și competența necesară. Am constat că efortul pe care l-a făcut Universitatea spre mediul de afaceri nu a fost nici pe departe suficient. Sunt câteva tematici în care, deși expertiza era aici, s-a mers în altă parte. Avem servicii referitoare la depuneri de aluviuni, sedimente, impactul asupra mediului, dacă vine cineva de la 1.000 de km, șansele să facă un studiu exact sunt mult mai mici”, a susținut Lucian Georgescu, rectorul Universității.
Conform acestuia, sunt chestiuni de interes comun, cum ar fi necesitatea de a întreține șenalul navigabil și a asigura debitul minim necesar răcirii reactoarelor de la Cernavodă, cazuri în care mediul universitar poate pune la dispoziție specialiști sau poate instrui generații viitoare.
Nu în ultimul rând cele două instituții semnatare ale Memorandumului își propun direcționarea activităților de cercetare, dezvoltare și inovare în acord cu nevoile AFDJ Galați.
Este al doilea protocol semnat pe tema Dunării zilele acestea după ce, la finalul săptămânii trecute, a fost parafat unul între Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați și Compania Națională Administrația Porturilor Dunării Maritime Galați.
Ca beneficii în acest caz, studenții ar putea fi perfecționați în domenii specifice activității portuare, dar s-a discutat și de implicarea în proiecte de modernizare, informatizare automatizare structuri portuare, optimizare transport naval ori activități de mediu.