Ne-a căzut un deja vu în cap. Cică podul peste Dunăre de la Brăila a fost pus din nou între paranteze. Sau a intrat la apă tocmai cînd naivii din Brăila și Galați își făceau planuri de vacanță via pod. De data aceasta podul nu s-a împiedicat de un ciot ci de o contestație și de o tîmpenie a autorităților.
Zilele trecute am aflat că licitația pentru proiectarea podului ar putea fi suspendată. Doi agenți economici binevoitori au făcut contestație deoarece șpaga era prea mare. Am glumit: contestatarii susțin că în caietul de sarcini sunt clauze ilegale și abuzive. De aceea licitația ar putea fi suspendată sau chiar anulată dacă se dovedește că demersul a fost justificat.
Culmea absurdului: podul imaginar peste Dunăre a intrat la apă
Anunțul privind proiectarea și execuția proiectului a fost postat pe SEAP (Site-ul Electronic de Achiziții Publice) la sfîrșitul lunii aprilie. Conform informațiilor prezentate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), podul de la Brăila va costa circa 500 de milioane de euro și va fi cel mai scump proiect de infrastructură realizat în România post revoluționară. Și pentru că nu toți cetățenii mai cred în Zîna Măseluța, băieții de la compania națională au creat portretul robot al minunii.
Lungimea totală a podului va fi de 1.974,30 metri la care se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Lăţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,7 metri. Calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,80 m, fiecare.
Tot din documente am aflat că proiectul de investiţie, cu o lungime totală de 23,413 km, cuprinde podul propriu-zis dar și proiectarea și execuţia drumului principal Brăila-Jijila şi ale drumului de legătură cu DN22 Smîrdan-Măcin. Autoritățile ar vrea ca podul să fie gata în 2022. Asta-i în documente, pentru că în realitate podul ar trebui construit cu bani de la UE. Ori asta este mult mai greu de făcut!
Surpriza am păstrat-o la final. Cică toate informațiile de mai sus trebuiau să facă obiectul unei hotărîri de Guvern, altfel licitația nu este legală. Voi ce credeți: avem sau nu avem un HG? Bineînțeles că nu avem, doar trăim în România plină de oi și boi.