Mare minune, mare. Primăria s-a apucat să facă ce a promis. În luna august constatam că, foarte probabil, nici anul acesta nu se va circula pe strada Basarabiei, pe tronsonul cuprins între bulevardul George Coşbuc şi strada Anul Revoluţiei 1848. Între timp, s-a produs minunea. Ce-i drept, doar pe jumătate. Zilele trecute, mai multe echipe de muncitori au început să lucreze la segmentul de stradă în discuție. Cu multă operativitate, s-a reușit montarea unei porțiuni mari din linia de tramvai. În ritmul actual, interesecția străzilor Basarabiei și Coșbuc ar putea fi deblocată în câteva săptămâni. Asta dacă vremea nu se strică și îi împiedică pe constructori să asfalteze zona. Sau dacă nu se mai întâmplă ceva neprevăzut, pe modelul deja foarte cunoscut pe șantierele gălățene.
Conform graficului, lucrarea trebuia finalizată în 2013 dar a fost întârziată de mai multe bâlbe ale autorităților. Totul a început în urmă cu un an și jumătate când Primăria a aflat că șinele de tramvai din zonă erau degradate după doar 10 ani de utilizare, deși ar fi trebuit să reziste 40 de ani. Asta a blocat lucrările și de atunci fie nu s-au mai găsit bani pentru redeschiderea șantierului, fie constructorii au reziliat contractul cu Primăria. Ca urmare, întreaga arteră care strabate orașul de la Vest la Est a fost și încă mai este dată peste cap. Șoferii care vin dinspre combinat sau de la Baia Comunală nu pot trece prin intersecție și sunt nevoiți să ocolească pe niște străduțe aproximativ asfaltate. Nici tramvaiele care legau cele două jumătăți ale orașului nu mai pot trece prin zonă. Lucrarea de pe Basarabiei a costat peste 1,5 milioane de lei, bani suportați de la bugetul local.
În sfîrșit, se montează șina de tramvai pe strada Basarabiei
-->