În vreme ce lucrările la prima etapă încă nu au început iar termenul de finalizare a fost decalat cu aproape doi ani, prinde contur cea de-a doua etapă a platformei multimodale. Deocamdată, la nivel de licitație.
Așa suna textul publicat anul acesta pe 22 aprilie, pe care îl puteți citi aici: https://www.antidotul.ro/2020/04/pe-hartie-inflorim-platforma-multimodala-mai-creste-putin/. Nimic nu s-a schimbat de atunci, doar că licitația a fost anunțată, blocată și, de vineri, reluată. Suma pusă la bătaie de Administrația Porturilor Dunării Maritime este aceeași, respectiv 42,5 milioane de lei, fără TVA.
”Este vizată relocarea liniei de cale ferata care străbate portul Galați; – aceasta este administrată de către CFR și asigură accesul în celelalte porturi situate în aval de portul Bazinul Nou (în cadrul căruia va fi amplasată Platforma Multimodală Galați). Ulterior relocării, aceasta linie de cale ferată va fi administrată de CFR Infrastructură, compania națională care administrează întreaga infrastructură publică feroviară”, se arată în caietul de sarcini al licitației.
Inițial, termenul avansat pentru încheierea lucrărilor era sfârșitul lui martie 2020, dar abia în februarie acest an a fost desemnată firma câștigătoare: compania israeliană Mer Terre Maritime Development Contracting Co.Ltd, pentru 102,7 milioane de lei. Din fericire, contractul de finanțare europeană a fost prelungit până la finalul anului viitor.
Până în prezent a fost finalizată doar licitația la prima etapă a proiectului, respectiv cea legată de modernizarea cheului.
Proiectul Platforma Multimodală Galați își propune modernizarea infrastructurii portuare situată în zona Portului Bazinul Nou, aflat în limitele Portului Galați. Prin aceasta se consideră că se va contribui la consolidarea legăturilor dintre diferite țări, precum Ucraina, Moldova și România și se va permite o creștere a transportului de marfă de-a lungul secțiunii inferioare a Dunării și a coridorului global Rin-Dunăre din cadrul rețelei centrale de transport.
Proiectul cu finanțare europeană este un parteneriat între APDM SA Galați, Metaltrade International SRL și Port Bazinul Nou SA.
După mai bine de patru ani de la lansarea proiectului (1 august 2016) nici măcar licitațiile nu sunt finalizate.