Până să vina bengalezii la muncă, în Galați o să ajungă niște vrânceni și niște buzoieni. Îi aduce CFR ca să pună umărul la propășirea căii ferate care leagă portul Galați de Ucraina, prin Giurgiuleștiul moldovean.
Așadar, CFR s-a apucat de treabă la calea ferată despre care vorbesc toți șefii de stat din Europa. Pentru că nu are destui muncitori în zona Galați, CFR-ul a decis să detașeze din alte județe. I-a găsit în Buzău și Vrancea (Adjud) și îi va aduce cât de curând pe meleagurile unde se construiesc pod, aeroport, drumuri expres.
Muncitorii moldoveni și munteni vor trage din greu ca să facă drum de fier pentru cerealele din Ucraina. Nu știm cine va avea de câștigat, dar calea ferată cu ecartament larg Giurgiulești-Portul Galați a punctat masiv la capitolul imagine. Vorbesc despre ea alde Iohannis, Ciucă și Ciolacu, dar și Macron, von der Leyen, Scholz &Co.
Calea ferată are patru kilometri și, pentru că nicio firmă nu a reușit să îndeplinească solicitările CFR, compania feroviară s-a apucat singură de treabă. Marele ei avantaj este că are ecartament larg (exact ca-n Ucraina). Așa că trenurile pot aluneca lin fix până în portul gălățean. Problema este că linia nu a mai folosită de pe vremea când apărea Generația de Aur (de peste 30 de ani). În concluzie, muncitorii au serios de treabă cu reparațiile și modernizările. Vă ținem la curent!