Primăria construiește parcări rezidențiale. Este vorba despre 230 de locuri care vor fi construite în următoarele 12 luni, conform unui contract semnat recent de municipalitate cu o firmă privată. Pentru acest proiect, Primăria va investi peste un milion de lei.
Potrivit planului, municipalitatea vrea să construiască locuri de parcare între blocuri sau la marginea marilor cartiere. Sunt vizate maidanele și terenurile ocupate cu garaje și chioșcuri ilegale. Parcările vor fi amenajate la cel mult 10 metri distanță de blocuri și vor fi delimitate cu spații verzi, anunță edilii. Prin această investiție, Primăria vrea să elibereze principalele bulevarde ale orașului de mașinile parcate pe prima bandă.
Am uitat să vă spunem ceva esențial. Primăria Brăila construiește parcările rezidențiale în discuție. La Galați nu se construiește mai nimic: parcarea de lîngă Colegiul Pedagogic a încremenit în proiect iar minunea supraetajată de la Ancora ar putea fi gata peste doi-trei ani.
Așadar, nimic palpabil. În schimb, se coace un mare jaf. Primăria vrea să închirieze spațiile de parcare de lîngă blocuri. Tragem o linie și realizăm că la Brăila se construiește și nu se vorbește despre noi taxe, la Galați nu se construiește și se pregătește introducerea noilor taxe.
Dacă tot veni vorba. Ne tot minunăm de cînd l-am auzit pe primarul Ionuț Pucheanu vorbind despre închirierea parcărilor rezidențiale. Am levitat, ne-am concentrat și tot nu ne-am dat seama cum își închipuie edilul șef că va reuși să distribuie 11.000 de locuri de parcare zecilor de mii de proprietari de mașini din oraș?
Conform statisticilor, în municipiul Galați sunt aproape 80.000 de mașini dar din total pot fi eliminate autoturismele de serviciu (nu în toate cazurile) și autoturismele ale căror proprietari au garaj sau stau la curte. Oricum am aduna, împărți și extrage radicalul, tot rămîn zeci de mii de mașinuțe orfane de loc de parcare. Să vezi ce circ o să fie!