Parcometrele din Galați au costat o grămadă de bani, dar sunt proaste de dau în gropi. Este vorba despre aparatele aduse anul acesta de Serviciul de Gospodărire Urbană care, spre deosebire de cele vechi, au instrucțiuni de folosire în limba engleză. Deși nu au construit în viața lor o parcare, cei care conduc orașul au găsit de cuviință să dea 137.000 de lei pe zece noi parcometre. Acestea au fost montate în zonele centrale iar cele vechi au fost trimise să-i jecmănească pe șoferi, prin alte cartiere. Modul în care Primăria face această activitate (de exemplu cum își bate joc de gălățeni cerînd taxă pe niște locuri în care șoferii sunt obligați să urce cu roțile pe trotuar) reprezintă alt subiect asupra căruia promitem să revenim curînd. Astăzi vorbim despre parcometrele din Țiglina 1 care, din cînd în cînd, afișează tîmpenii și eliberează tichete aberante.
Dacă parcometre din Galați ar merge la școală sigur nu ar promova nici măcar capacitatea. Bine că vorbesc engleza! Chiar așa, meniul în engleză se adresează comunității de britanici din Micro 19, grecilor din Bădălan sau japonezilor din centru? Trecem rapid peste nedumeririle legate de orașul turistic Galați și încercăm să aprofundăm teoriile spațiu-timp din Noul Galați. Păi dacă te iei după aparatele Primăriei, în parcarea din Țiglina 1 fie se aplică un alt fus orar decît cel din restul orașului, fie cifrele reprezintă o mare necunoscută pentru cei care le-au programat. Fotografia alăturată și plata parcării au fost realizate pe 20 aprilie, la ora 17.56 dar pe bonul eliberat de aparat scrie negru pe alb că permisul de parcare a fost eliberat la 15.54 și va expira la ora 16.34. Băi, ești prost? Chestia asta este posibilă doar dacă inventăm călătoriile în timp.
Conform regulii, tichetul trebuie lăsat pe bordul mașinii, la vedere, astfel încît salariații municipalității să știe dacă cei verificați au plătit sau nu pentru a staționa în parcarea cu plată. Iar cei care nu plătesc își pot găsi mașina cu roata blocată de celebra caracatiță. Așadar, eroarea aparatului din Țiglina 1 era de două ore și două minute. Ce înseamnă asta la scară universală, ar putea zice erudiții de la Gospodărire Urbană. Păi vă spunem noi: exact 107 lei. Aceasta este taxa de deblocare a autovehiculului dacă băieții te prind în parcare fără tichet în regulă. Dacă deblocarea caracatiței se produce în afara programului de lucru, taxa este de 150 de lei.
Noile parcometre din Galați vorbesc engleza dar nu se pricep deloc la matematică
