Criza nu va lovi prea tare în personalul Administrației Porturilor de la Dunărea Maritimă, bugetul salarial aprobat astăzi de Guvern fiind cu 16% mai mare față de anul trecut. Un milion merge către directori și Consiliul de Administrație.
În anul 2023, cheltuielile cu personalul au fost bugetate în creștere cu 16 %, respectiv cu 1,8 milioane lei peste cele aprobate în anul 2022. Urcăm astfel de la 11,1 milioane (anul 2022) la 12,9 (anul 2023) doar pentru lefuri.
Cheltuielile de natură salarială, în valoare de 11,5 milioane lei, au fost estimate în creștere cu 16,12%, faţă de suma aprobată în bugetul de venituri și rectificat pe anul 2022, mai mare cu 1,6 milioane lei, respectiv de la 9.9 milioane lei (anul 2022) la 11.5 milioane lei (anul 2023).
Cum se explică majorările
Creșterea cheltuielilor de natură salarială în cuantum de 1.6 milioane lei se datorează:
– creșterii cheltuielilor de natură salarială, aferente indicelui mediu de creștere a prețurilor prognozat pentru anul 2023, cu suma de 826.400 lei;
– creşterii câștigului mediu brut pe salariat datorat majorării salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată pentru anul 2023 și alte cheltuieli de natură salarială aferente acestuia în valoare de 113.400 lei;
– creşterii cheltuielilor de natură salarială aferente reîntregirii acestora, pentru întreg anul 2023, determinate ca urmare a acordării unor creşteri salariale și bonusuri în anul 2022 cu suma de 656.620 lei.
Cheltuielile aferente contractului de mandat și a altor organe de conducere și control, comisii și comitete, în valoare de 980.000 lei, au fost fundamentate după cum urmează:
- a) pentru directori – valoarea este de 421.000 lei;
- b) pentru consiliul de administrație – valoarea este 558.500 lei.
Durata mandatului, atât pentru directorat cât și pentru membrii Consiliului de Administrație, este provizorie, mandatele fiind încheiate pe 4 luni cu posibilitatea prelungirii până la 6 luni.