Până să devină operabil, Podul de la Brăila (în stilul tradițional al lucrărilor publice din România) se scumpește. De această dată nu vorbim de traversarea propriu-zisă, ci de terenul aferent investiției.
Mai exact, Guvernul a realizat că ar mai trebui ceva bani de exproprieri. Asta că tot se laudă că lucrarea e aproape gata. Motiv pentru care a decis să aloce peste 2,5 milioane de lei pentru investiția „Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila”. Banii reprezintă suplimentarea sumei prevăzute ca despăgubire în urma declanșării procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată.
În total, sunt vizate 142 de proprietăți aflate pe raza localităților Brăila și Vădeni (în județul Brăila), respectiv Smârdan și Jijila (în jud. Tulcea).
Semnat în 15 ianuarie 2018, contractul prevede 12 luni pentru proiectarea lucrării și 36 de luni pentru execuție. Conform reprezentanților Ministerului Transporturilor, construcția ce traversează fluviul trebuia să fie finalizată în decembrie 2022. Iar drumurile de acces, la jumătatea acestui an.
Podul de la Brăila va avea o lungime de 1.974,3 m, cu o deschidere centrală de 1.120 m și deschideri laterale de 489,65 m și 364,65 m, o lățime totală de 31 m, din care 22 m vor fi calea de rulare.
Pe lângă podul propriu-zis, contractul prevede construcția a două viaducte de acces. A câte 110 m lungime și 22 km de drumuri de legătură. Acestea vor conecta drumul cu restul rețelei rutiere până la execuția completă a drumului expres. Respectiv cu DN22 pe malul drept al Dunării (cu o cale principală ce duce spre satul Jijila și mai departe spre Isaccea, și cu o ramificație spre sud către orașul Măcin) și cu DN2B (centura Brăilei) pe malul stâng.