O parte a marelui tunel se construiește în comuna gălățeană Vânători. Nu ăla pe sub Dunăre, care nu se mai construiește vreodată, ci altul la Marea Baltică. La Vânători se realizează mai multe dispozitive care vor fi folosite la construirea tunelului dintre Danemarca și Germania.
Întrebarea este cum a reușit o comună din județul Galați să se implice în realizarea celui mai lung tunel din lume format din secţiuni construite pe uscat. Ei bine, datorită olandezilor de la DMT Marine Equipment care au sediul pe la mijlocul secțiunii DN26 cunoscută sub numele „la 4 benzi”.
Compania care plătește impozite la Primăria Vânători a pus mâna pe un contract ce prevede furnizarea a 64 de trolii. Dispozitivele vor fi folosite pentru a construi cel mai lung tunel imersat din lume (componentele se construiesc pe uscat și apoi sunt montate sub apă).
De pe site-ul companiei olandeze am aflat că DMT va furniza toate dispozitivele necesare pentru „o poziționare subacvatică fără probleme a celor 79 de elemente prefabricate ale tunelului, cântărind fiecare aproape 75000 de tone metrice, și a celor 10 elemente speciale cu 21000 de tone fiecare. Un total de 64 de trolii, ombilicale, de tracțiune, auxiliare, de acostare, de depozitare, de nivelare și altele, vor fi amplasate pe patru pontoane de imersiune pentru a lucra împreună pentru o asamblare extrem de precisă a tunelului subacvatic.”
Deși vorbim de componente care cântăresc zeci de mii de tone, precizia dispozitivelor care le vor duce sub apă trebuie să fie „elvețiană”.
„Este ca un ceas elvețian, trebuie să ne asigurăm că toate elementele se potrivesc perfect împreună, deoarece dacă nu se potrivesc, chiar și cea mai mică parte, atunci va cauza probleme.” (William de Boer, manager de componente cheie la Femern Link Contractors)
Încheierea nu este recomandată gălățenilor care au rămas cu sechele după povestea tunelului de la Dunăre deoarece relatarea despre tunelul din nordul Europei conține informații care îi pot afecta emoțional. Noul tunel va fi construit în Fehmarn Belt, o strâmtoare între insula germană Fehmarn şi insula daneză Lolland, şi este conceput ca o alternativă la actualul serviciu de feribot care transportă milioane de pasageri în fiecare an.
Dacă traversarea cu feribotul durează 45 de minute, trecerea prin tunel va ţine doar şapte minute cu trenul şi 10 minute cu maşina.
Tunelul va avea 18 kilometri și va costa 7 miliarde de euro. La final, va fi cel mai lung tunel rutier şi feroviar combinat din lume. Acesta va cuprinde două autostrăzi cu două benzi duble, separate de un pasaj de serviciu şi două căi ferate electrificate.
sursa: MT Marine Equipment