Modul enervant de nemțesc în care consorțiul japonezo-italian lucra la podul peste Dunăre, de la Brăila, a intrat pe panta românească. Am intrat astfel în etapa în care „doar o minune omenească și nu Dumnezeiască” l-ar mai face operațional la sfârșitul anului.
Cu mai puțin de o lună și jumătate înainte de termenul de predare, lucrările sunt departe de a fi gata la noua construcție ce traversează Dunărea.
Conform reprezentanților Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în prezent s-a excutat doar 82% din ansamblul proiectului (ce include podul și drumurile de acces).
Minunea care rezolvă problema
În acest context, nu se va traversa fluviul prin acest punct de Anul Nou.
„Dacă nu se întâmplă o minune șansele sunt foarte mici. Șansa ține de modul în care antreprenorul înțelege să se mobilizeze. Nu este o minune dumnezeiască ci una făcută de oameni, dacă se mobilizează”, a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Ministerului Transporturilor, la Digi24.
Conform acestuia, constructorul are în prezent totul la dispoziție, de la proiectare la consultanță sau reprezentanți ai CNAIR pe teren.
„Nu ar trebui să aibă nicio problemă. Ține de constructori (n.a. de partea italiană) să finalizeze tot ce înseamnă asfalt pe rampe și drumurile de acces”, a mai transmis Șerbănescu.
Acesta a spus că neîndeplinirea termenului ar putea duce la sancțiuni contractuale cu care constructorul pare a fi obișnuit, ținând cont că a primit deja două certificate intermediare negative.
Reprezentantul guvernului a ținut să menționeză că firma japoneză și-a respectat contractul și a terminat chiar mai repede partea de proiectare, întârzierile fiind produse doar de partea italiană, Astaldi S.p.A.
Promisiuni neonorate
La începutul lunii octombrie, ministrul Sorin Grindeanu era prezent pe șantier și primea asigurări că termenul va fi respectat.
„În această săptămână au avut loc discuții între beneficiar și anume CNAIR și compania care execută acest proiect. Pe multe dintre punctele pe care existau blocaje și au existat blocaje pe soluții tehnice care nu mai corespund cu realitatea, acestea au fost depășite.
Tocmai de aceea va fi detașată o echipă aici, la pod, astfel încât graficul și vă rog să îl pozați și să îl filmați foarte bine, graficul cu care constructorul s-a angajat va fi și pus în practică, va fi unul real.
Am văzut de prea multe ori mesaje diferite. De câte ori am venit eu aici sau a venit primul ministru ni s-a spus că la sfârșitul anului va fi dat în circulație. După aceea, acțiunile au fost de alt tip”, declara Grindeanu.
Contractul pentru construirea podului e la Brăila a fost încheiat de CNAIR cu Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastucture Systems Co. Ltd. (Japonia).