Deocamdată, miroase virtual, doar pe hârtie, dar sunt semne scrise că ne-am putea trezi și-n realitate cu o șoase de mare viteză în Moldova. Nu în Galați, care nu apare nici măcar în planuri, ci în Vrancea.
Concret, astăzi a fost desemnat constructorul pentru ultimele două tronsoane ale Autostrăzii Buzău-Focșani (A7).
Conform ministrului Sorin Grindeanu, câștigătorul desemnat pentru tronsoanele 2 și 3 (66,9 km) ale Autostrăzii Buzău-Focșani este același constructor român care a semnat contractele pentru tronsoanele 1 și 4 ale aceleiași autostrăzi, în urmă cu două săptămâni.
Tronsonul 2 (Vadu Pașii-Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km și o valoare de 1,31 miliarde de lei (fără TVA).
Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat-Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA).
Pentru tronsonul 2 contractul include construcția a 12 poduri printre care se numără Podul peste râul Râmnic și peste DN22.
Pentru tronsonul 3 este prevăzută în contract inclusiv construcție a 18 poduri și a unui pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste râul Râmna.
Toate cele 4 tronsoane ale Autostrăzii Buzău-Focșani (Secțiune a A7) vor avea o lungime însumată de 82,44 km și vor realiza efectiv prima legătură rutieră de mare viteză dintre Muntenia și Moldova.
De circulat nu vom circula prea curând pe această bucățică de drum dat fiind că ambele tronsoane ar urma să fie gata, în cel mai bun caz, în 26 de luni (2025).
Până atunci mai e de trecut un hop, al contestațiilor, care pot fi depuse în următoarele zece zile.