Tirurile încărcate cu cereale au luat cu asalt portul Galați. Chiar dacă infrastructura arată ca după război, în zonă nu-i conflict, ci comerț. Este vorba despre tiruri care aduc cereale de la fermierii români și din Ucraina pentru a fi încărcate pe vapoare și trimise la export.
Nebunia din port nu-i o premieră. S-a întâmplat și în alți ani, iar războiul din Ucraina nu a fost decât moțul de pe tort. Tirurile care se calcă pe cauciucuri ca să ajungă la izbăvitoarea rampă de descărcare așteaptă zile la rând. Iar așteptarea înseamnă, pe lângă bani pierduți, foarte mulți nervi.
Trecem ușor peste nervii șoferilor de tir și ajungem la nervii noștri, ai gălățenilor. Strada care leagă Faleza Dunării de Șantierul Naval Damen aproape „ a dispărut” fiind înghițită de convoaiele de tiruri. Autoturismele se strecoară cu greutate prin zonă, iar autobuzele Transurb au fost nevoite să-și caute de treabă pe alte străzi.
„Primăria municipiului Galați informează că, începând cu data de 1 septembrie 2022, traseele de autobuz 10 și 24 vor fi deviate provizoriu din str. Portului pe str. Ana Ipătescu – str. Alexandru Moruzzi – Damen, atât la tur cât și la retur. Măsura este necesară pentru desfășurarea în bune condiții a circulației autobuzelor de capacitate mare, având în vedere numărul mare de tiruri de pe str. Gara nr. 8, în zona Direcției Regionale Vamale Galați. Astfel, vor fi înființate două stații provizorii pe str. Ana Ipătescu la aproximativ 75 metri de intersecția cu str. Portului. Stația INTFOR va fi deservită în continuare de traseul 34.” (Primăria Galați)