Din ciclul „trenule mașină mică, vara nu-i ca iarna”, compania CFR a simțit nevoia să ofere o explicație cu privire la temperaturile extreme din propriile garnituri. Cică de vină este canicula care a cuprins întreaga țară! Nouă nu ne-a trecut prin cap!
Noi, mai naivi, ne-am gândit că de vină or fi garniturile/instalațiile vechi de când lumea și pământul sau lipsa de investiții și de viziune. Cică nu-i așa! Zona climatică, umiditatea și caniculă sunt de vină pentru apariția saunelor ferate.
„România este încadrată în zona climatică II ceea ce înseamnă că temperatura maximă optimă pentru funcționarea în parametri nominali ai vagonului este de +35°C, iar umiditatea de maxim 65%. Având în vedere că media temperaturilor exterioare din ultima perioadă este de peste 35-38°C°, ajungând conform determinărilor și a înregistrărilor din black box-ul procesorului de climatizare, în condiții de funcționare la temperaturi de peste 45°C – 48°C, temperaturi exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului și umiditate de 80% (parametru raportat de către ANM), instalațiile de climatizare să nu mai poată atinge valorile de regim optim de funcționare.” (CFR)
De vină sunt și pasagerii pentru că „gradul de ocupare afectează confortul călătorilor”. Iar soluția are legătură cu „operațiile de mentenanță preventivă și monitorizarea în parcurs cu personal de specialitate a trenurilor”.
Din păcate, legătură este fragilă pentru că tot cei de la CFR au stabilit că „nu poate fi eliminat în totalitate impactul generat de depășirea pragului de temperatură și umiditate”. Căldură mare, mon cher!