A tăcut el Iohannis cât a tăcut în ultimul timp, că de ski nu are ce spune din motiv de sezon iar de golf încă nu se poate vorbi, dar și când a rupt tăcerea, a rupt-o în dreptul cuvântului „Galați”.
Mai exact, a pomenit miercuri, la baza Kogălniceanu, în declaraţiile comune cu preşedintele Franţei, despre transportul cerelelor din Ucraina.
„În ceea ce priveşte transportul cerealelor din Ucraina înspre pieţele internaţionale, este clar că ne confruntăm cu o provocare logistică de o amploare epică. România este hotărâtă să joace un rol pozitiv în soluţionarea acestei chestiuni şi, pentru a găsi cele mai bune soluţii logistice, practice, deja premierul Ciucă a constituit un comitet interministerial şi se lucrează intens la găsirea unor soluţii”, a spus preşedintele Iohannis.
El a precizat că „trebuie să vedem prima dată unde ne aflăm”.
„Aceste trasee logistice, această întreagă logistică de transport de capacitate mare în momentul acesta nu există. Noi suntem în situaţia să dezvoltăm, nu chiar de la zero, dar de la un nivel destul de redus la un nivel foarte înalt capacităţile de transport. Pentru asta este nevoie să punem în practică rapid anumite proiecte de infrastructură. De exemplu, să aducem o linie de gabarit mare până într-un port, probabil în zona Galaţi. Este nevoie de a înlesni procedurile pe Dunăre, transportul cu barje pe Dunăre şi aşa mai departe”, a adăugat Iohannis.
Cel mai probabil, investiția la care se referă laconic șeful statului este calea ferată care leagă Gara Larga şi Portul de mărfuri, facilitând transportul de mărfuri dintre România și Ucraina. Este vorba de înlocuirea a mii de traverse, pe o lungime de 4,7 kilometri, porţiune închisă traficului după Revoluție. Avantajul ține de ecartamentul larg, similar celui din fostele ţări sovietice, inclusiv Republica Moldova şi Ucraina.