Am putea fi cea mai atractivă zonă, după București, pentru simplul fapt că încă mai numărăm vreo jumătate de milion de oameni în Galaţi – Brăila și încă mai deținem titlul de „cea mai mare aglomerare urbană” (după capitală).
Oameni care trebuie hrăniți, îmbrăcați, ale căror locuințe necesită diferite nevoi. Iar mare parte dintre aceste bunuri ar putea fi aduse cu containerele maritime sau cu tirurile și depozitate. Putând fi astfel mai ieftine.
Unde ar trebui să fim a explicat Andrei Brînzea, partner, Land & Industrial Agency Cushman & Wakefield Echinox, în cadrul emisiunii ZF „Investiţi în România!”, realizată în parteneriat cu CEC Bank.
„La o aglomerare de aproximativ 500.000 de oameni, divizată la două municipii, nu avem depozitare şi logistică, ceea ce este cumva surprinzător şi pentru mine deoarece un individ consumă în principiu câţiva paleţi de mărfuri pe an, paleţi care trebuie depozitaţi undeva“, susține Brînzea.
Rețineți, evenimentul e organizat de o publicație economică și o bancă, fără implicarea autorităților locale din cele două județe.
Din punctul de vedere al lui Brînzea și din cel al spațiului necesar la mia de locuitori, „rezultă că din punctul de vedere al depozitării, necesitatea unei astfel de aglomeraţii ar trebui să fie acoperită de 70-100.000 mp de depozite de clasa A.
Deocamdată, ochii investitorilor sunt pe Brăila, lumina economică venind de la becurile Podului peste Dunăre, care promite o conexiune rapidă estul Munteniei – sudul Moldovei – Dobrogea.
Dezvoltatorul Element Industrial consideră că zona Brăila-Galaţi va deveni un nod central în traficul de mărfuri din această parte a ţării, spre exemplu, şi demarează o investiţie de 25 milioane euro în Brăila.
Prin Galați e încă liniște, semn că autoritățile nu se dau jos din pat pentru sume atât de mici.