La cinci ani de la demararea și rapida abandonare a primelor lucrări, alte două tronsoane din Autostrada A7, denumită și Autostrada Moldovei sau a Unirii Principatelor Române, au intrat marți în licitație.
Pentru a simți miros de autostradă gălățenii și brăilenii nu vor mai trebui să meargă până la Drajna. Va fi de ajuns să o ia spre nord, câteva zeci de km, spre Focșani.
Așadar, vestea bună ar fi că marți a fost transmis spre SICAP Anunțul de Participare la licitația pentru construcția tronsoanelor 1 si 4. Vestea proastă e că vorbim de fapt de două capete ce totalizează 15,5 km: tronsonul 1 (4,60 km): Buzău – Vadu Pașii iar tronsonul 4 (10, 94 km): Mândrești Munteni – Focșani Nord.
Conform anunțului licitației, cele două tronsoane vor fi construite în 20 de luni de la data semnării contractului cu finanțare prin PNRR.
Până vom obține ceva mai mult, să ne uităm cu atenție spre aceste căpețele și cu speranța că le vom vedea unite în timpul vieții. Mai ales că Ministerul Transporturilor spune că documentația pentru Tronsoanele 2 (30,80 km: Vadu Pașii – Râmnicu Sărat) și 3 (36,10 km: Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni), ce ar face legătura, este în curs de verificare.
Urmează ca în cel mai scurt timp să fie transmis spre SICAP anunțul de participare pentru acestea.
Întregul proiect al Autostrăzii Buzău – Focșani are valoare de 7,26 miliarde de lei (inclusiv TVA), este finanțat prin PNRR și este prevăzut în Master Planul de Transport General.
La finalizarea lucrărilor, Autostrada Buzău – Focșani (al doilea segment al Autostrăzii Moldova) va avea o lungime de 82,44 de km.
Primele construcții pe o porțiune din A7 au fost începute în 2016 și au fost abandonate în anul următor, pentru a fi reluate de un nou constructor abia în primăvara lui 2019.