Încă la nivel de banc, aeroportul din Galați are toate șansele să rămână mult timp în același stadiu, din moment ce interesul suscitat la nivel național tinde către zero. O dovadă o reprezintă reacția lui Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, ce spune că acest tip de investiție nu e prins în masterplanul 2016 – 2030 și sfătuiește autoritățile locale să caute finanțare, dacă chiar au chef de treabă.
Totul a început cu o interpelare de AUR, făcută de Lilian Scripnic, deputat de Galați din partea Alianței pentru Unirea Românilor. Acesta a adresat câteva întrebări legitime ministrului și a primit un răspuns din vârful tastaturii ministeriale abia după trei luni.
Concret, Scripnic a cerut includerea aeroportului pe lista prioritară a obiectivelor de investiții în infrastructura de transport și să ia în calcul folosirea fondurilor europene nerambursabile. „Ne găsim în perioada de stabilire a priorităților și de pregătire a mecanismelor prin care România va accesa fonduri europene în următorii șapte ani. Actualul Guvern PNL – USR – PLUS – UDMR vrea sau nu să construiască un nou aeroport la Galați cu bani europeni?”, a transmis Scripnic.
După trei luni (s-a mai zis, dar îmi place să repet) ministrul a transmis că se face o Drulă aeroport cu bani europeni la Galați: „Viziunea strategică a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii este dată de master planul general de transport al României, instrument strategic de planificare a intervențiilor majore pentru perioada 2016 – 2030. Oportunitatea finanțării unui aeroport în regiunea Galați – Brăila nu este identificată în orizontul de timp luat în considerare”, anunță Drulă însuși.
Pentru a nu i se reproșa că nu oferă și soluții, a mai transmis că „finanțarea construirii acestuia poate fi efectuată din bugetele autorităților locale”.