Dar tot a mai lăsat câteva zeci de milioane bune. Vestea cu adevărat proastă e că numărul salariaților din Damen a scăzut cu nu mai puțin de trei sute.
Anul 2020 a fost un an ceva mai slab față de precedentul, fără a fi însă un dezastru, în contextul în care industria transporturilor navale a fost printre cele mai afectate, la fel ca și industria producătoare de petrol. Iar petrolul și construcția navală sunt în continuare interdependente.
Așadar, 2020 a însemnat pentru constructorul gălățean o cifră de afaceri de 807 milioane lei și un profit de 22,6 milioane. Bun, ar spune oamenii de afaceri locali, slab, ar răspunde patronii olandezi, cu ochii pe cele 40,4 milioane profit din 2019.
La angajați, am spus deja: din media de 2.492 salariați s-a ajuns anul trecut la 2.194. O diminuare cu 300 de poziții pe statul de plată este o veste cât se poate de proastă pentru piața muncii din Galați, unde nu există investitor să fi creat atâtea locuri de muncă în ultimul deceniu, cel puțin.
Este domeniul în care se înregistrează un regres constant, dacă ne uităm că în șantier lucrau 2.482 oameni în 2018 și 2.511, în 2015.
Revenind la volumul de lucrări, anul trecut a fost unul record, din această perspectivă, cu 807 milioane de lei cifră de afaceri în condițiile în care în ultimii șase ani ea oscila între 470 și 550 de milioane.
Cât privește profitul, pentru Damen au fost și ani mai proști față de 2020, cum ar fi 2017, cu 11 milioane sau 2016, cu doar 1,1 milioane profit. Interesant este că niciodată în ultimii ani compania nu a raportat pierderi, chiar dacă nu întotdeauna condițiile economice au fost printre cele mai prietenoase.
Citește și: Șeful forțelor navale olandeze a sudat astăzi un ban în Damen