Mai țineți minte cele zece biciclete cu care se putea plimba, gratuit, oricine dorea pe faleza inferioară? Bine, au dispărut în preajma alegerilor locale din 2012, pe motiv că erau inscripționate cu numele cabinetului stomatologic al lui Nicușor Ciumacenco, doar el le plătise. Așa că csf ncsf au fost ridicate, după vreo doi ani în care le-a folosit cine a dorit.
Acum se pun la bătaie 8 milioane de lei, bani europeni, pentru 21 stații de biciclete, 240 biciclete inteligente, 5 biciclete pentru seniori și 5 biciclete pentru persoane cu dizabilități. Plus 7,5 km de piste pentru bicicliști. Să te tot dai, nene, cu bicla pe lângă Dunăre.
Amatorii trebuie să îndeplinească minimum două condiții: să aștepte, că abia s-a lansat licitația. Iar după ce se va finaliza, să urce în mașină/ microbuz/ tren, orice sau s-o ia pe jos, cale de 580 de km, până la Drobeta. Pentru că acesta este primul oraș de la Dunăre care va avea statut de VeloCity.
Prin țară, sistemul de bike – sharing este destul de cunoscut
În București și în alte șase orașe din țară (Oradea, Alba Iulia, Sibiu, Brașov, Iași, Constanța) există I’velo. Bucureștiul a mai avut Ape Rider încă mai are de anul trecut Citylink, cu 350 de biciclete doar în prima etapă.
Dacă vorbim de Ardeal iar enervăm, așa că spunem: Cluj Bike e gândit de zece ani, are o rețea de 50 de stații de închiriere de biciclete în regim self-service, a costat 12 milioane de lei și-a amenajat, printre altele, și 52 de kilometri de piste în oraș și comunele limitrofe Florești și Apahida. L-a Sibiu a fost semnat un contract de 13,4 milioane de lei, pentru „Sistem automat de închiriat biciclete în regim self – service – Sibiu Bike City”.
Bine, să ieșim din Ardeal, că și prin Moldova avem ce exemple da: la Iași, „VeloCity” beneficiază de o finanțare de 4,6 milioane euro. Vorbim de 50 de stații de îmbarcare și închiriere pentru biciclete, 813 de biciclete inteligente mecanice, 37 de biciclete inteligente electrice și 80 de triciclete pentru seniori și pentru persoanele cu dizabilități.
Pe scurt, ne dă clasă și Piatra Neamț, cu un proiect de realizarea a 22 de stații pentru închiriere biciclete și 220 de biciclete (160 clasice și 60 electrice).