Unul dintre cele mai importante proiecte naționale de infrastructură, în care a fost implicată și firma gălățeană Arcada, a avut parte azi de un test din partea președintelui, a premierului și a unei echipe guvernamentale. Bifăm o noutate, după 36 de ani, cu care ne-am face de râs și în Albania.
În România, construcția de noi căi ferate a încetat în 1984 și încetată a rămas, până în prezent. În Albania, de care spuneam mai devreme, s-au mai construit, între 1985 și 1989, 27 de km apoi, după modelul românesc, s-au potolit și ei. Până în 2018, când s-au apucat iar.
Cam în acea perioadă (mai exact, cu doi ani înainte), începeam și noi ditamai tronsonul de 2,95 km ce trebuia să lege Halta Odăile, unde se terminau brusc șinele ce porneau din Gara de Nord, de aeroportul Otopeni. Normal, totul trebuia încheiat până la începutul anului 2020, apoi până în iunie, pe motiv de găzduirea Campionatului European de Fotbal. Noroc de Covid 19, că ne făceam de râs.
În aceste condiții a urcat azi delegația oficială, să participe la un prim test (sursa foto: administrația prezidențială). „Din 2016 până în 2019 s-a realizat din această linie 11%, putem să ne dăm seama cam care a fost voința politică și putința politică”, a declarat Klaus Iohannis.
Călătorul de rând va mai avea de așteptat, în cel mai bun caz, până la sfârșitul anului.
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, susținea în urmă cu o săptămână că linia de cale ferată Gara de Nod-Aeroportul Otopeni ar putea fi dată în folosință în 12 decembrie, odată cu noul mers al trenurilor. Distanța de aprox. 20 de km ar putea fi parcursă în 15-17 minute.
Proiectul ”Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti” prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podeţe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi o staţie CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.
Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei, iar contractantul este Arcada Company. Pe categorii de lucrări, au fost implicați următorii constructori: Arcada (construcţii civile/viaduct), Wiebe (suprastructură CF) şi Alstom (instalaţii semnalizare şi telecomunicaţii).
Din 2018, albanezii trag și ei tare la o nouă cale ferată, de aprox 50 de km, care să facă o nouă legătură între țara lor și Grecia.