La cinci ani de la ultima intervenție, podul care face legătura între oraș și platforma siderurgică ar putea avea parte de noi reparații. La nivel sumelor preconizate, se anunță a fi doar modeste cârpeli, nu intervenții de mare anvergură.
Municipalitatea a anunțat astăzi că deorește să achiziționeze ”Servicii proiectare-elaborare DALI pentru obiectivul „Reabilitare Viaduct Sidex”. Traduus din limbaj funcționăresc, să se facă un studiu de fezabilitate.
”În vederea eliminării deficiențelor stabilite prin expertizele tehnice, Municipiul Galați dorește atribuirea contractului de proiectare, faza Documentație de avizare a lucrărilor de intervenții, pentru obiectivul „Reabilitare Viaduct Sidex”, se prezintă în descrierea succintă a obiectivului.
Suma pusă la bătaie, de 75.000 de lei fără TVA, arată că anvergura lucrărilor va fi una modestă spre extrem de modestă.
De altfel, în 2015 Primăria Galaţi a mai investit aproape 400.000 de euro în cârpirea viaductului, redeschis ulterior doar traficului uşor. Experții susțin că, în lipsa unei consolidări majore, ar putea apărea probleme extrem de importante.
„Există câteva solicitări cu privire la realizarea unor lucrări de reparaţii pentru anumite porţiuni de drum în zona viaduct, aspecte care sunt în atenţia municipalităţii în acest moment”, declara, în urmă cu doi ani, Raluca Ardean, la acel moment purtător de cuvânt al Primăriei Galaţi.
Construit în urmă cu jumătate de veac, între 1968-1970, podul de 1.300 de metri avea scopul de a scurta drumul dintre oraş şi combinatul siderurgic. Viaductul a prezentat la scurt timp după inaugurare probleme de stabilitate, deoarece Valea Cătuşa, peste care trece şi în care are înfipţi 15 piloni dubli (înalţi de aproape 60 de metri în cel mai înalt punct), este un teren mlăştinos, cu multiple tasări.