Se întâmplă și lucruri normale în vremuri triste. Iar lucrurile normale devin minuni pentru că așa stă treaba în România crizată sau necrizată. Minunea despre care vorbim s-a pogorât peste Galați, undeva prin zona Talciocului. Acolo, utilajele au început să lucreze la structura viitorului pod hobanat care va face parte din noua centură a orașului Galați.
Facem o pauză pentru asimilarea unor cuvinte cu greutate. Utilajele lucrează (da, lucrează de câteva zile) și construiesc un pod (un pod hobanat) din viitoarea centură a orașului (centură cu 4 benzi). Lucrarea comandată de Consiliul Județean costă o avere (30 de milioane de euro, fonduri europene) și va fi gata cam în același timp cu vaccinul anti-COVID-19, adică în primele luni ale anului 2022.
Astăzi pe șantier a fost foială mare. Autoritățile locale și jurnaliștii au venit să vadă cum stă treaba.
„Am demarat cea mai mare investiție în infrastructura judeţului Galaţi din ultimii 30 de ani. Este o investiţie de peste 30 de milioane de euro de care va beneficia întreaga comunitate gălăţeană. Vom moderniza de la zero Drumul de Centură şi vom crea o infrastructură rutieră modernă. Primele lucrări vor fi realizate la cea mai complexă parte a acestui proiect, respectiv la podul hobanat, care va avea o lungime de aproape 500 de metri, patru benzi de circulaţie şi trotuare. În acest moment, constructorul lucrează la pilonul central al podului, care va avea o înălţime de 62 de metri. Podul suspendat va scurta lungimea actuala a Drumului de Centură cu aproximativ doi kilometri, astfel încât conducătorii auto nu vor mai fi nevoiţi să intre în oraş pentru a-şi continua drumul pe varianta ocolitoare a Galaţiului. De asemenea, constructorul va începe să lucreze şi pe tronsonul de pe strada Macului, de la intersecţia cu strada Traian şi până la intersecţia cu strada Calea Prutului (…) La finalul lucrărilor, Drumul de Centură va avea patru benzi de circulaţie de la intersecţia cu bulevardul Brăilei şi până la ieşirea în bulevardul George Coşbuc. Vom face şi exproprieri în zonele în care este nevoie de acest lucru pentru a extinde la patru benzi drumul, însă acestea nu vor fi realizate anul acesta. Lucrările la Drumul de Centură se vor desfăşura etapizat, fără a întrerupe total circulaţia.” (Costel Fotea, președintele CJ Galați)
Cum va arată Centura Galațiului
Pentru pasionații de tehnologie avem și câteva date tehnice ale viitorului drum de centură.
-Lucrările la centura orașului se vor desfăşura pe o lungime de 10,45 kilometri
-Operațiunea presupune modernizarea tronsonului dintre bulevardul Brăilei şi viaductul de la combinatul siderurgic, lărgirea părţii carosabile la patru benzi pe segmentul dintre viaduct şi bulevardul George Coşbuc şi modernizarea tronsonului dintre strada Traian/DN26 şi strada Calea Prutului/DN2B.
-Podul hobanat va avea 500 de metri liniari (lungime), 19 metri lățime, patru benzi de circulaţie, pistă de biciclete şi trotuare.
-Pe toată centura vor fi reabilitate trotuarele, se va amenaja o pista pentru biciclişti pe o lungime de 6,5 kilometri, vor fi modernizate toate podeţele de pe traseul drumului şi reţeaua de colectare a apelor pluviale.
Stadiul în care se află proiectul privind centura orașului Galați