Există o explicație pentru autobuzele care vin tot mai rar sau deloc: scăderea numărului de kilometri pe care trebuie să îi acopere mijloacele de transport în comun. Față de 2014, când au fost eliminate microbuzele iar Transurb a devenit stăpânul absolut, contractul cu municipalitatea s-a diminuat cu 2 milioane de km.
Astfel, în urmă cu cinci ani operatorul de transport local avea de acoperit anual peste 10 milioane de kilometri. În momentul de față, contractul i-a fost diminuat la peste 8 milioane de km, ceea ce se traduce în reducerea numărului de curse, scurtarea sau chiar desființarea traseelor.
Nici pe zonele acoperite pe hârtie lucrurile nu sunt chiar roze, odată ieșiți în stații. Înlocuirea autobuzelor vechi cu minibuze a generat o problemă nouă: din cauza capacității scăzute, la orele de vârf rămân călători în stații.
”Propun ca Transub să-și mărească numărul de km cel puțin la nivelul anului 2014 – 2015, în jurul cifrei de 10 milioane de km. Această măsură presupune o creșterea a impactului bugetar, dar o parte din finanțare poate fi asigurată tocmai din înnoirea parcului auto, deoarece scad cheltuielile de întreținere și consumul de carburanți. În plus, poate fi suplimentat și numărul de troleibuze trimise pe traseu, în condițiile în care în parcul auto există suficiente care ar putea fi folosite”, a declarat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, Onuț Atanasiu, liderul consilierilor locali liberali. Amendamentul său ar urma să fie prezentat în ședința Consiliului Local de joi.
Atanasiu mai spune că, în 2016, a adunat prin intermediul Consiliului Elevilor date referitoare la traseele frecventate de elevi de la școală spre acasă. Cele mai frecventate s-au dovedit a fi rutele 102, 104 și 11.