A fost inventat un acumulator pentru vehicule electrice care conferă o autonomie de încărcare de peste 2000 de km.
Revoluționarul tip de baterie, spre deosebire de cele utilizate la mașinile electrice convenționale, poate alimenta și autobuze, camioane uriașe și chiar avioane. Ba mai mult, este mai simplu și mai ieftin de realizat, precum și mai ușor de reciclat decât bateriile convenționale utilizate în prezent.
Inventatorul, inginerul britanic și fostul ofițer al Marinei Regale Trevor Jackson, a semnat deja un acord de câteva milioane de lire sterline pentru a începe fabricarea dispozitivului pe scară largă în Marea Britanie.
Austin Electric, companie ce deține acum drepturile de a folosi vechiul logo al Austin Motor Company, va începe să introducă noul tip de acumulator în vehicule electrice începând de anul viitor. Potrivit directorului executiv al Austin Electric, noua tehnologie “poate ajuta la declanșarea următoarei revoluții industriale. Avantajele față de bateriile tradiționale de vehicule electrice sunt enorme.”
Cum funcționează noul tip de acumulator
În 2001, Jackson a început să investigheze potențialul unei tehnologii dezvoltate pentru prima dată în anii ’60. Se descoperise că prin scufundarea aluminiului într-o soluție chimică cunoscută sub numele de electrolit, acestea ar putea declanșa o reacție între metal și aer pentru a produce electricitate. În acea perioadă însă, metoda era inutilă pentru bateriile comerciale, deoarece electrolitul era extrem de otrăvitor și caustic.
După ani de experimentare, Jackson a dezvoltat o nouă formulă pentru electrolit care nu este nici otrăvitor, nici caustic. „Am băut-o când le-am prezentat investitorilor tehnologia, așa că pot atesta faptul că electrolitul este inofensiv”, spune inventatorul.
O altă problemă a versiunii din anii 1960 a fost că funcționa doar cu aluminiu pur, care este foarte scump. Însă electrolitul lui Jackson funcționează cu metale de puritate mult mai mică – inclusiv cutii de băuturi reciclate. Formula, care este secretul de top, este cheia dispozitivului său.
Testele acreditate au arătat că, la aceeași greutate, celula de combustibil Jackson produce de nouă ori mai multă energie decât ionul de litiu. Astfel, dacă ai înlocui acumulatorul unei mașini electrice convenționale, care are îm medie o autonomie de 500 de km, cu unul de tip Jackson egal în greutate, aceeași mașină ar avea o autonomie de peste 4000 de km.
În plus, celulele de aluminiu-aer ocupă mai puțin spațiu, permițând atașarea acestora în număr mare pe camioane sau aeronave.
Efect de protecție a mediului fără precedent
„Știu că ne luptăm cu interese economice majore, dar avantajele tehnologice și de mediu ale aluminiului-aerului sunt copleșitoare. Dacă doriți să faceți ceva pentru mediu, puteți acum”, a declarat Jackson.
Sursă articol: dailymail.co.uk