Da, e bine să avem aeroport în Galați. Când, cu ce bani, în ce condiții, construit de cine, sunt întrebări la care nu se știe încă răspunsul. Deocamdată, toți consilierii județeni au fost de acord, după câteva contre timide, că s-ar justifica o astfel de construcție.
Cam asta ar fi știrea. Acum, dacă nu aveți altceva mai bun de făcut și vreți să urmăriți și circul, puteți citi în continuare.
Consilierii ALDE au venit cu scrisoarea tătucului Dima, publicată deja în presa locală, din care reiese că aeroportul cel mai bun e trenul de București. Așa că au citit-o, cuvânt cu cuvânt, în plen.
„Concluzia noastră a fost următoarea: proiectul aeroportului sună bine, însă ar trebui identificată o variantă de a investi bani cu rezultate rapide și cu care să fie eficientă. De aceea, alături de colegii din ALDE Galați vom propune și în CJ, dar și în spațiul public, o variantă cu un impact mai puternic asupra dezvoltării durabile atât a municipiului cât și a județului Galați: alocarea de către Ministerul Transporturilor a fondurilor necesare pentru accelerarea reabilitării liniei de cale ferată care leagă Galațiul de București”, a arătat Cristian Dima în presă și au citit subordonații în plen.
”Cu tot respectul pentru colegii de la ALDE, este bine-venită orice investiție în județul Galați. Reabilitarea căii ferate ar costa un miliard și 40 de milioane de euro, puteți să-mi identificați o sursă de finanțare? Dacă găsiți o soluție și o pârghie să aduceți acest proiect la Galați, înaintea mea, vă rugăm să o faceți”, a fost replica lui Costel Fotea, președintele Consiliului Județului Galați.
O altă propunere a fost a consilierului independent Dorin Butunoiu, care a cerut așezarea la masa discuțiilor a reprezentanților Consiliilor Județene Galați, Brăila, Tulcea, pe de o parte, și ai guvernului, pe de alta, în vederea finanțării și construirii unui drum expres Galați – Brăila spre aeroportul din Tulcea, ”în care s-au investit deja 90-100 de milioane de euro”.
”Nu mă pot opune la proiectul aeroportului. Dacă ne bazăm pe ”noroc” sau pe ”poate” nu cred că vom reuși să facem ceva. Să nu încercăm să le vindem iluzii gălățenilor, nu cred că ne stă bine, fiind un consiliu serios cu oameni serioși aici”, a spus liderul liberalilor, Eugen Cristovici.
De tare ce s-au opus, toți au decis să voteze în cele din urmă studiul de oportunitate.
”Nu poți să faci niciun pas, nici către un parteneriat public – privat, nici spre fondul de investiții sau altă sursă de finanțare, cum ar fi fondurile europene, fără să ai un studiu de prefezabilitate, să prezinți niște indicatori tehnico- economici. Astăzi avem un studiu de oportunitate din care reiese foarte clar că sunt mulți gălățeni care folosesc avionul”, a declarat la final Costel Fotea.
Pe lângă gălățeni, amatori s-ar mai găsi, existând nu mai puțin de două milioane de locuitori pe o rază de 100 km, în jurul municipiului Galați. Că am putea avea încă un pod peste Dunăre, în dreptul orașului nostru, înainte să avem prima îmbarcare în aeronave, asta e altă discuție.