Se împlinesc 13 ani de când a fost aprobată legea ce prevede zonele unde ar trebui dezvoltată marea infrastructură în România. Conform acesteia, prin județul Galați trebuia să treacă o autostradă în sud, alta în nord, râurile Prut și Siret erau navigabile iar în zona Brăila-Galați-Tulucești trebuia ridicat un aeroport. Nimic, dar absolut nimic din această lege nu a fost transpus în practică.
Pe 21 septembrie 2006, Bogdan Olteanu (pe atunci președinte al Camerei Deputaților) și Nicolae Văcăroiu (șeful Senatului) scoteau capacul stilourilor și semnau Legea 363/ 2006. O lege ce se referea la aprobarea Planului de amenajare a teritoriului național – Secțiunea I. Cum hârtia suportă multe, multe au fost prevăzute și în acest act normativ. Strict referitor la noi, rețelele de transport prevedeau următoarele:
Județul nostru urma să fie străbătut de două autostrăzi: una prin nord (Albița – Huși – Tecuci – Tișița – Buzău), alta prin sud (Giurgiulești – Galați – Brăila – Slobozia – Călărași). Erau prevăzute noi coridoare paneuropene de transport intermodal: pe râul Prut, pornind de la Galați-Giurgiulești, spre Fălciu, Ungheni și Ștefănești; pe râul Siret, la Cosmești. Coridorul paneuropean de transport VII însemna că devin navigabile râul Prut (între Dunăre și nodul hidrotehnic Stânca-Costești) și râul Siret (între Dunăre și Adjud). Dacă tot avem pe hârtie râuri navigabile, le-au pus și poduri noi, tot pe hârtie, pe râul Prut la Galați-Giurgiulești și Fălciu. Plus porturi noi, tot pe hârtie, pe râul Prut la Oancea, Fălciu, Risești, Prisăcani. Modești, pe cel din Galați s-au mulțumit să anunțe doar că-l modernizează.
Iar ca toate să meargă bine, au prevăzut și un aeroport nou în zona Brăila – Galați – Tulucești.
După 13 ani nimic, dar absolut nimic din ceea ce e prevăzut în această lege nu a căpătat și o formă materială. S-a mai promis recent șosea de centură, jurnaliștii au fost plimbați pe dealuri sub pretextul că pe-acolo va fi vreodată un aeroport, și cam atât.
Legea 363/ 2006 a rămas doar o hârtie cu care s-au șters unde au vrut, de la Călin Popescu – Tăriceanu (atunci în fruntea Executivului) și până acum, 17 guverne.