Parcul auto al societății Transurb din orașul Galați devine neîncăpător. La început, doar pe hârtie, dar există și speranță. La capitolul achiziții, societatea gălățeană dă semne că vrea să intre în rândul lumii civilizate. Dacă autobuzele Euro 6 sunt pe vine, cu ochiul ne mai fac câteva mașini electrice și niște tramvaie. Toate noi!
Ca să nu credeți ca am luat-o razna, le analizăm pe rând. Autobuzele Euro 6 sunt bătute în cuie. De fapt nu mașinile, ci contractul semnat de Transurb cu un mare producător din Turcia. De câteva luni, turcii de la BMC meșteresc la autobuzele care ar trebui să ajungă în Galați în luna noiembrie. Păsărelele care vin dinspre Izmir aduc vești bune și anunță că o caravană formată din 40 de autobuze se va urni în curând către Galați.
Vești vin și de pe rețeaua electrică. Cică 10 tramvaie scoase din cutie vor fi plătite de Ministerul Dezvoltării Regionale, iar 8 vor fi achitate de la bugetul local. Astea vor veni mai greu din cauza birocrației, dar nu-i bai pentru că nici grabă nu este. De abia peste doi-trei ani Primăria va termina proiectul privind reabilitarea liniilor de tramvai pe axa Siderurgiștilor – 1 Decembrie 1918 – Traian Vuia – Henri Coandă – George Coșbuc.
Nu am terminat. Mâine (24 septembrie) aflăm dacă Primăria cumpără autobuze hibrid. În luna iulie, municipalitatea a lansat pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice un anunț privind achiziționarea a 20 de autobuze noi de mare capacitate, iar marți este termenul limită de depunere a ofertelor. Doamne ajută și nu uitați de minibuze. Și astea sunt sigure (contractul pentru 20 de minibuze a fost semnat în vară), mașinile fiind așteptate la Galați, la iarnă.
Tragem o linie cu levierul ca să constatăm că în următoarele luni o să se foiască prin oraș cel puțin 60 de autobuze noi. Apoi, peste câțiva ani, gălățenii o să vadă în fața ochilor nu doar roșul pesedist, ci și 18 tramvaie noi fabricate la Arad. Până la marea schimbare la față a transportului urban, vă dorim supraviețuire ușoară!