Următorii doi ani și jumătate va trebui să ne înghițim toate bancurile cu bulgari și moldoveni, pentru că o firmă de la sud de Dunăre și alte trei din Neamț, Iași și Galați se vor ocupa de modernizarea drumului de centură. Bine, înghițim bancurile dacă se țin de treabă, dar dacă încep s-o dea în salată sau sarmale, schimbăm foaia de varză.
Pe scurt, astăzi Costel Fotea, președintele Consiliului Județului Galați, a ieșit în conferință de presă să ne arate că nu e doar primul gospodar al județului, dar poate candida și la titulatura de cel mai bun primar al Galațiului. În vreme ce alții vorbesc sau mimează mici proiecțele cu finanțări europene, Fotea a semnat contractul cu cei trei constructori plus proiectantul.
Despre modernizarea a 11 km de centură s-a mai vorbit, cum s-a făcut deja mișto și de podul hobanat de 700 de metri, ce ar urma să fie ridicat în zonă. Gluma însă se îngroașă și capătă de azi nuanțe serioase: proiectantul are la dispoziție șase luni să execute documentația, după care constructorii au 24 de luni, să execute lucrarea. Adică lărgirea la patru benzi a arterelor rutiere, cinci sensuri giratorii, asigurarea tuturor elementelor de siguranţă rutieră, trotuare, piste pentru biciclişti și podul, podul hobanat de aproximativ 700 de metri, pe seama căruia s-au făcut deja atâtea glume.
”Am decis să semnăm contractul de față cu presa pentru că mai erau sceptici, mai erau unii neîncrezători, încă, și după ce am semnat contractul de finanțare cu ministrul Dezvoltării, domnul Suciu, am decis să vin în fața dvs. și cu constructorii”, a declarat Costel Fotea, președintele CJ Galați.
Investiţia este rezultatul unui parteneriat între CJ Galaţi şi Primăria Galaţi și va fi finanțată din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional. Bugetul total este de 135,2 milioane de lei, din care confinanţarea asigurată de CJ Galaţi este de 2,7 milioane de lei.
Un mare hop pe care ar trebui să-l mai treacă lucrarea ține de exproprieri, fiind vorba de aproximativ 65 de proprietari, printre care și trei benzinării și agenți comerciali. Fotea susține că nu se va împiedica în contestații și că există suficient front de lucru cât să nu conteze micile șicane.
În concluzie, nu uitați bancurile cu bulgari și moldoveni. Țineți-le pe aproape, în caz că varianta noastră ocolitoare va avea soarta centurii Tecuciului, la care în șapte ani nu s-au făcut nici măcar 7 km, timp în care a rămas iar fără constructor.