Știrea zilei vine de la București și se oprește la Brăila: orașul va primi 10 tramvaie noi. Este vorba despre „un cadou” de la Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice cumpărat cu bani de la Bruxelles. La vreo 20 de kilometri distanță, gălățenii își rod unghiile de invidie sau de nerăbdare: și lor le-a promis Guvernul 10 tramvaie noi.
Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a anunțat că a fost semnat ordinul de finanțare a proiectului pentru Brăila. Tramvaiele de 18 metri lungime vor fi achiziționate cu fonduri europene prin programul operațional regional. Valoarea finanțării nerambursabile depășește suma de 79 de milioane de lei.
„10 tramvaie, cu o lungime de 18 metri, care vor deservi ruta de transport public cu numărul 21 din municipiul Brăila, vor fi achiziţionate cu fonduri europene asigurate prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020, coordonat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP). Ordinul de finanţare a proiectului a fost semnat pe 13 iunie 2019, iar investiţia va fi implementată de MDRAP (în calitate de lider de parteneriat) şi municipiul Brăila (în calitate de partener). Obiectivul proiectului îl reprezintă îmbunătățirea transportului public local în Brăila, valoarea finanțării nerambursabile este de 79.032.583 lei, iar perioada de implementare – de 48 de luni.” (Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice)
Nu am înțeles chestia cu durata de implementare (4 ani!). Probabil se referă la programul operațional, în general, și nu la achiziția de tramvaie pentru Brăila pentru că peste patru ani este posibil să se utilizeze teleportarea între Calea Galați și strada Brăilei. Oricum, măcar brăilenii au speranță, în timp ce gălățenii mai așteaptă. Lor le-au fost promise 10 tramvaie de la Guvern, iar primarul Ionuț Pucheanu a plusat cu 8 tramvaie care vor fi cumpărate de Primărie. Până acum nimic, dar gălățenii sunt oameni răbdători, obișnuiți cu promisiunile politicienilor.
Conform caietului de sarcini, noile tramvaie de la Brăila (probabil și de la Galați) vor avea capacitatea minimă de 100 de pasageri, dintre care minimum 30 pe scaune, un consum de energie scăzut, sisteme de siguranță care să nu permită plecarea din stații cu ușile deschise și echipamente pentru comanda automată a schimbării macazurilor. De asemenea, tramvaiele vor avea podea joasă cu rampe pentru accesul persoanelor cu dizabilități, sistem pentru anunțuri vocale exterioare pentru persoanele cu deficiențe de vedere, instalație de aer condiționat pentru pasageri și vatman, sisteme de numărare a călătorilor, echipamente audio – video, instalație pentru sistemul de ticketing și sisteme de informare a călătorilor, atât în interior, cât și în exterior.