Nu mai puțin de șase platforme de rezervări online (Booking.com, Expedia, Agoda, Hotels.com, Ebookers și Trivago) au fost investigate de Autoritatea pentru Concurență și Piețe (CMA) din Marea Britanie (conform news.sky.com), care s-a sesizat în urma repetatelor reclamații privind taxe ascunse, reduceri înșelătoare și diverse tactici prin care clienții erau presați să rezerve o cameră cât mai rapid.
Concret, investigația a scos la iveală faptul că site-urile online își păcăleau clienții în loc să-i ajute să găsească cele mai bune oferte. Iar metodele erau destul de diverse. Clienților nu li se arăta costul real al rezervărilor și erau induși în eroare cu privire la ratingul unităților de cazare de care erau interesați.
Mai mult, platformele online obișnuiesc să practice reduceri înșelătoare, menite să păcălească clienții, precum comparația prețurilor între un apartament de lux și o cameră dublă.
La aceste practici se adaugă obiceiul de a nu afișa toate taxele impuse clienților, inclusiv cele ascunse sau tarifele suplimentare percepute de unitățile de cazare. Din păcate pentru cei care apelează la aceste platforme autoritatea care a desfășurat investigația e din Anglia, deci în eventualitatea unui Brexit nu e foarte clar dacă măsurile impuse se vor aplica și în afara Marii Britanii.
Și dacă tot am vorbit de măsuri. Site-urile prinse că au practici înșelătoare nu doar că nu au pățit nimic, dar au obligația de a renunța la ele deabia de la 1 septembrie.