Anunțurile cu licitații pentru achiziționarea de autobuze/tramvaie curg pe bandă rulantă la Transurb. După un deceniu de pauză (nu știu dacă chiar atât a trecut, dar cam așa pare) uite că în sfârșit licitațiile de la Transurb sunt aproape la fel de dese ca postările lui Strișcov Vasile, pseudonimu ăla care postează din 15 în 15 minute pe facebook inepțiile viceprimarul Picu Roman.
Toată tărășenia a început cu celebrele troleibuze intrate deja pe trasee. Dar asta să zicem că nu se pune, că au fost anunțate încă de pe vremea lui Marius Stan și le-a luat vreo patru ani să ajungă la Galați. După troleibuze, primarul Ionuț Pucheanu a anunțat că vin și tramvaie. Vreo 18 la număr. Ok, nu le-am văzut încă, dar se jură edilul că ar fi ca și sigure.
Apoi a urmat o bâlbâială cu 50 de autobuze hybride. Licitație pierdută cică la masa verde, din cauza unei file lipsă. Dar care cică nu e moartă de tot. Mă rog, detalii pixelate din actuala coaliție. După aia, Pucheanu a plusat cu 20 de minibuze (noi), care să poată lua curba în siguranță prin străzile din cartiere. Am zis cu toții: uau ce frumos, oare o fi adevărat?
Nu a terminat bine primăria cu minibuzele că a și sărit Transurbul la interval. Azi aflăm că a fost urcată pe SEAP licitația pentru 40 de autobuze euro 6. Și ăstea tot noi. Fază la care am cam pierdut șirul. Deci dacă băieții ăștia nu ne mint de la obraz să înțelegem că există șanse ca în vreo doi ani (hai un an și jumătate să fie până de alegeri) să avem un transport nou și, de ce nu, civilizat?!
Noi ne notăm, să fie clar, nu de alta dar vrem să știm pe cine lăudăm sau pe cine înjurăm în cazul în care licitațiile au fost copiate din Petre Ispirescu.
Transurb se bate de 40 de ori cu pumnul în piept. Adică cîte un pumn pentru fiecare autobuz licitat
Societatea Transurb SA informează că a demarat procedura privind organizarea licitației în vederea achiziționării a 40 de autobuze de mare capacitate pentru transportul public local de persoane. În acest sens, Transurb SA a lansat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice un anunț în care menționează caracteristicile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească noile autobuze.
Cele 40 de autobuze Euro 6 vor avea, fiecare, lungimea de 12 metri și o capacitate de transport de minimum 85 de persoane (pe scaune și în picioare), din care minimum 25 pe scaune (plus un loc scaun rulant și un loc conducător auto). De asemenea, autobuzele vor avea podeaua joasă și vor fi prevăzute cu rampă pentru accesul persoanelor cu dizabilități (plus buton exterior de deschidere pentru aceste persoane).
Vehiculele vor fi dotate cu aer condiționat, afișaj de tip LED, sistem de supraveghere video și validatoare de card compatibile cu sistemul de ticketing ce urmează a fi implementat în Galați. Valoarea totală estimată a achiziției este de 42.750.000 lei (fără TVA) pentru achiziționarea unui număr de 40 de autobuze de mare capacitate. Sumele necesare vor fi suportate de societatea Transurb SA, prin contractarea unui credit bancar, în care, Primăria municipiului Galați va fi garantul societății în vederea garantării creditului .
Consider că achiziționarea acestor 40 de autobuze este un prim pas necesar în strategia pe care am gândit-o în vederea modernizării parcului auto și îmbunătățirii serviciilor de transport public. La acesta se adaugă achizițiile pe care le va face Primăria Galați (20 de minibuze, 50 de autobuze și 18 tramvaie) și implementarea sistemului de ticketing. Investițiile substanțiale vor schimba felul în care se desfășoră transportul în comun și ne vor da ocazia de a schimba percepția gălățenilor despre societatea pe care o manageriez. (Mihai Cadinoiu – director Transurb)