Știrea asta este pentru cei care le umpleau autorităților frigiderul cu produse bio, atunci când intenționau să obțină o autorizație de construcție. E vorba de emiterea unui Aviz comun, o chestiune gândită să simplifice birocrația din Primăria Galați și să-i pună mai puțin pe drumuri pe gălățeni.
Treaba asta cu Avizul comun a fost prezentată de primarul Ionuț Pucheanu și arhitectul șef Horia Bohociu ca o mare realizare. Cei doi s-au plâns de cât de dificil a fost de implementat, asta deși au recunoscut că prin Avizul comun nu au inventat roata ci se va reuși doar diminuarea birocrației. Nu de tot, evident, dar cei doi s-au jurat că Avizul comun va putea fi eliberat într-un termen rezonabil, de aproximativ 15 zile. Și că prin demersul ăsta: “autoritățile nu vor mai pune bețe-n roate așa cum era recunoscut”.
Bun, acum să lămurim puțin care-i șmecheria cu Avizul ăsta comun. Pratic cine va dori să obțină un certificat de urbanism nu va mai fi plimbat zile întregi prin labirintul birocratic atât de eficient. Toată documentația va putea fi depusă într-un singur loc/birou. Mai mult, toate taxele care trebuiau plătite pe la diferitele instituții vor putea fi plătite, de asemenea, tot la biroul care se ocupă de Avizul comun, primăria urmând să plătească ulterior fiecărei instituții în parte taxa aferentă.
Până la acest moment, Comisia de Aviz Comun are ca membri reprezentanți ai organismelor cu care Primăria Galați a încheiat acorduri în acest sens, respectiv: Serviciul Public ECOSAL, SDE Electrica Muntenia Nord Sucursala Galați, S.C. Apă – Canal Galați, Distrigaz Sud Rețele, S.C. Telekom România, Inspectoratul pentru Situații de Urgență, S.C. Calorgal Galați, S.C. Electrocentrale S.A. Galați, S.C. Transurb S.A. Galați, precum și direcții/servicii din cadrul Primăriei Galați – Compartiment de Gestiune a Evidenței Patrimoniale, Direcția Dezvoltare Infrastructură și Lucrări Publice, Compartiment Nomenclatură Urbană (numere poștale), Comisia pentru Siguranța Circulației.
Pe viitor, municipalitatea intenționează să stabilească acorduri de colaborare și cu alte instituții din oraș și companii private precum Direcția de Sănătate Publică, Agenția pentru Protecția Mediului, Serviciul Român de Informații, S.C. RCS – RDS S.R.L. etc.
Există promisiunea că, începând cu luna mai, Avizul comun va putea fi obținut și electronic, la fel ca certificatul de urbanism, o platformă online fiind concepută în acest sens. Rămâne de văzut și dacă toată povestea asta chiar va funcționa. Ne vom lămuri începând cu 31 ianuarie când va avea loc prima ședință a Avizului comun.