Mai ştiţi că v-am zis că bărbosul din Laponia şi-a deschis târg şi la Galaţi? Asta, bineînţeles, după ce primarul nostru a fost urecheat din toate părţile pe motiv că locuitorii Galaţiului nu au nici un loc unde să se plimbe printre “vendori” şi de unde să mai cumpere un suvenir, ici colo, pentru petrecerile corporatiste la care participă. Bine, nici bugetarii nu prea aveau de unde, dar măcar ei îşi permit, că doar nu degeaba e administraţia locală din Galaţi pe locul cinci la nivel naţional în ceea ce priveşte salariile. Dar asta e altă poveste!
Curioşi să aflăm care e treaba cu caietul de sarcini făcut de primărie pentru minunatul târg de Crăciun, care a reuşit să ilumineze şi Grădina Publică, am solicitat primăriei un punct de vedere mai ales pentru o cerinţă anume din acel caiet. Şi anume:
Câştigătorul va asigura şi un program de interacţiune cu publicul prin intermediul unei emisiuni zilnice desfăşurate la un post de radio local, de minimum 30 de minute pe zi, pe toată durata de desfăşurare a evenimentului
Şi, în caz că nu mai ţineţi minte, câştigătorul este nimeni altul decât Radio Galaţi Media SRL, adică firma care manageriază singurul post de radio local. Şi, culmea, este şi firma care câştigă, de cele mai multe ori, contractele pe bani publici legate de astfel de evenimente. Că na, alţi organizatori nu îşi prea permit să cumpere spaţiu de emisie la radio. Dar când ai propriul radio, altfel pui problema.
Primăria se apără, însă, chiar dacă cu informaţii vagi şi spuse pe principiul “atât s-a putut. Altă întrebare!”.
În ceea ce priveşte contractul de achiziţie publică având ca obiect servicii de organizare a evenimentului “Târgul de iarnă 2018”, s-au respectat procedurile legale.
Priceput? Astfel, pe modelul “poate la anul se vor califica şi alţi cetăţeni pentru invitaţie la gala centenarului (plus 1)”, primăria ne transmite că este complet legal să îi ceri unui organizator de evenimente să cumpere spaţiu de emisie în cuantum de 30 de minute pe zi, timp de 11 zile, la radio. Asta dacă vrea să organizeze ceva pe bani publici. Dacă nu, nu e problemă, că are cine să se ocupe.
Costurile, fix cât trebuie
Oferta câştigătoare a fost cu doar 800 de lei mai mică decât preţul maxim stabilit de autorităţile locale, iar suma pe care autorităţile o pun la bătaie este, astfel, de vreo 30.000 de euro. Suma care include onorariile artiştilor, scena, sistemul de sonorizare, luminile, reclama şi, evident, spaţiul de emisie.
Adică, fix cât trebuie pentru ca pe caietul de sarcini să se încadreze un singur licitant.
Altă întrebare?